Politiebericht Utrecht: district Lekstroom

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 9-11-2000

Politiebericht Utrecht: district Lekstroom, 09.35 uur
Fietser door auto aangereden

IJSSELSTEIN Op woensdag 8 november is op de IJsselstraat een fietser door een auto aangereden.

Omstreeks 17.00 uur reed een 50-jarige automobilist uit IJsselstein over de Panoven, komende uit de richting van de Anna van Burenstraat en gaande in de richting van de kruising met de IJsselstraat. Aangekomen op deze kruising verleende hij geen voorrang aan een voor hem van links komende 56-jarige fietser uit IJsselstein, met een aanrijding tot gevolg. De automobilist verklaarde de fietser niet gezien te hebben. Dit mogelijk door de hevige regen die er op dat moment viel.

De fietser liep door de aanrijding enige kneuzingen en schaafwonden op. Hij liet zich bij een huisarts op dezelfde IJsselstraat behandelen. Hij kon na behandeling naar huis.

Snelheidscontroles

NIEUWEGEIN Op woensdag 8 november heeft de politie op meerdere plaatsen snelheidscontroles gehouden.

Tussen 09.25 uur en 10.25 uur werden 603 voertuigen op de Hollandhaven op hun snelheid gecontroleerd. 129 bestuurders reden harder dan de toegestane 50 km/h met een uitschieter van 83 km/h.

Op de Noordstedeweg werd tussen 10.45 uur en 11.45 uur de snelheid van 548 voertuigen vastgelegd. 504 voertuigen hielden zich aan de maximumsnelheid van 50 km/h. De hoogste snelheid bedroeg 77 km/h.

596 voertuigen passeerden tussen 12.05 uur en 13.05 uur op de Batauweg de radarpost. 40 bestuurders hielden zich niet aan de maximumsnelheid van 50 km/h. De snelste bestuurder reed 74 km/h.

De radar stond van 14.15 uur tot 15.45 uur opgesteld op de Sweelincklaan. 305 voertuigen werden gecontroleerd. 20 bestuurders reden harder dan de toegestane 50 km/h. De hoogste snelheid was 72 km/h.