Politiebericht Utrecht: Binnensticht

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 9-11-2000

Politiebericht Utrecht: Binnensticht, 09.40 uur
Verkeerscontrole op de Soestdijkseweg zuid

DE BILT Tussen elf en twaalf uur heeft op de Soestdijkseweg zuid een verkeerscontrole plaatsgevonden. Van de 772 gecontroleerde voertuigen reden 22 bestuurders te hard. Tien bestuurders konden direct worden staandegehouden en de bekeuring in ontvangst nemen. De overige bestuurders krijgen de bekeuring thuisgestuurd. De hoogst gemeten snelheid was 68 km/h daar waar 50 km/h mag worden gereden.

Tevens werden 11 bestuurders bekeurd voor het niet dragen van de autogordel.

Bestuurder met teveel drank op aangehouden

BILTHOVEN Op de Ensahlaan werd een 22-jarige man uit Bilthoven staandegehouden. De blaastest op straat gaf aan dat de man teveel had gedronken. Hij werd meegenomen naar het politiebureau voor de test aan de ademanalyse-apparatuur. Daar bleek dat hij 0.8 promille in zijn bloed had. Met een procesverbaal van 400 gulden en een rijverbod van 2 uur werd hij heengezonden.

Getuigen gezocht van aanranding

HUIS TER HEIDE Op dinsdag 7 november jl. werd een 14-jarig meisje door een onbekend gebleven man aangerand. Zij fietste rond kwart voor vier vanaf school over het fietspad van de Hobbemalaan richting huis. Zij werd op het fietspad van haar fiets geduwd en betast door een ongeveer 20-jarige man op een mountain bike.

Signalement van de man: ongeveer 20 jaar, tenger postuur, bolle wangen, lengte tussen 1.85 en 1.95 mtr., rood rossig kort steil haar, snorretje, vermoedelijk een licht spraakgebrek en een bril met donker postuur. De man had tijdens het voorval nauwelijks gesproken.

Getuigen van dit voorval kunnen contact opnemen met de politie district Binnensticht, telefoonnummer 0900 8844