Paardentoto introduceert nieuw spel

Datum nieuwsfeit: 09-11-2000

AUTOTOTE NEDERLAND B.V.

Paardentoto introduceert nieuw spel.

Paardentoto introduceert nieuw spel

Den Haag, 9 november 2000 - Voor het eerst sinds de herintroductie van het kwartet in 1995 wordt het spelaanbod op de paardenkoersen weer uitgebreid. De Nederlandse paardentotalisator Autotote introduceert binnenkort het wekelijkse spel BigSix, waarbij alles draait om het voorspellen van de winnaars van zes opeenvolgende koersen. Het nieuwe spel is vergelijkbaar met het vroegere W5-spel, dat landelijk via de postkantoren gespeeld kon worden en waarbij men de winnaars van vijf opeenvolgende koersen moest voorspellen. Bij het BigSix spel is er een grote kans op hoge uitbetalingen als alle zes winnaars goed voorspeld worden. Anders dan bij het W5-spel winnen ook degenen die geen zes, maar het daarop volgende hoogste aantal winnaars goed hebben, een prijs.

Op zaterdag 25 november 2000 zal het spel BigSix worden geïntroduceerd tijdens de Prijs der Giganten, één van de belangrijkste drafsportevenementen in Nederland. Daarna zal BigSix elke zaterdag gespeeld kunnen worden op zes koersen uit het programma van drafbaan Wolvega. Weddenschappen kunnen vanaf woensdag al worden afgesloten op de drafbaan of in één van de 40 Champions wedkantoren.

Er zijn drie prijzen te winnen bij het BigSix spel. Het goed voorspellen van alle zes winnaars levert de hoogste uitbetaling op. Mocht dit niemand zijn gelukt, dan ontstaat er een jackpot die overgaat naar de volgende week. Kleinere prijzen zijn weggelegd voor degenen die geen zes, maar het daarop volgende hoogste aantal winnaars goed hebben. Bij het BigSix spel is er ook nog kans op een Bonus. Elke week reserveert Autotote een gedeelte van het inhoudingspercentage voor deze Bonus. Deze wordt alleen uitgekeerd als er één winnaar is met alle zes goed. Deze persoon krijgt dan niet alleen de grote pot, maar ook nog eens de Bonus die in de loop der tijd natuurlijk aardig kan oplopen.

De minimale inzet per combinatie is voor het spel BigSix verlaagd naar fl. 0,50. Voor dit bedrag kan in iedere koers één paard gespeeld worden. Door per koers meerdere paarden te spelen worden de winkansen aanzienlijk vergroot. Voor de overige spellen blijft de minimale inzet van één gulden gehandhaafd.

Meer informatie over de deelnemers aan de wekelijkse BigSix koersen en de uitslagen zal vanaf de start terug te vinden zijn op de website www.weddenoppaarden.nl en op NOS Teletekstpagina 619.

...

Voor meer informatie: