Cardio Control zoekt schaars component voor ECG-sensor

Bron: Cardio Control NV
Cardio Control NV

Cardio Control zoekt schaars component voor ECG-sensor

Persbericht d.d. 9 november 2000 (Kwartaalbericht)

Cardio Control N.V. te Delft innovator van medisch-diagnostische ict-oplossingen heeft het derde kwartaal de omzetgroei enigszins zien afnemen vergeleken met de eerste twee kwartalen van dit jaar. De verwachte omzetgroei van enkele tientallen procenten voor geheel 2000 komt in gevaar door schaarste van enkele componenten die gebruikt worden voor de sensoren waarmee ECGs worden geregistreerd. Zonder deze sensoren kan de door Cardio Control ontwikkelde software niet worden benut. Inmiddels hebben we gelukkig een technische oplossing bedacht waarmee naar verwachting de problemen zijn opgelost, aldus technisch directeur Frits Kroon. Zijn collega, algemeen directeur Dick van Luijk voegt daaraan toe: Juist nu we onze nieuwe Windows 2000-versie van het Stress-ECG systeem kunnen gaan verkopen deze maand, kampen we met componentenschaarste. Hoewel dit voor bestaande klanten geen problemen veroorzaakt, omdat die al een ECG-sensor hebben, kan het een negatieve uitwerking hebben op het aantal nieuwe klanten, die veelal volledige systemen aanschaffen. Inmiddels is ook een scenario in gang gezet om dit soort problemen in de toekomst te kunnen voorkomen.

De komende 2 weken staan voor Cardio Control in het teken van 2 grote internationale evenementen, het congres van de American Heart Association in New Orleans (13-15 november) en de vakbeurs Medica in Duitsland (22-25 november). Tijdens deze evenementen zal de laatste module van het Medical Diagnostic Workstation, de Stress-ECG module, worden geïntroduceerd. Eerder dit jaar werden de modules Rust-ECG en spirometrie gereleased. Het unieke van al deze modules is dat alle medische en patïentgegevens met de SQL-server technologie van Microsoft worden opgeslagen. Met deze nieuwe softwareversies is Cardio Control het enige bedrijf in deze niche-markt dat zowel Windows 95 en 98 als Windows 2000 en Windows NT ondersteunt. Bovendien is er sinds kort een versie voor de Pocket PC, welke gebruik maakt van het Windows CE-platform.

Voor meer inlichtingen:

Cardio Control NV