Studenten.net bestaat 3 jaar

Datum nieuwsfeit: 09-11-2000

Studenten.net bestaat 3 jaar en "is still going strong"

Internet uitgever CV-ROM b.v., uitgever van de eerste Nederlandse studentencommunity op Internet bestaat deze week drie jaar. In tegenstelling tot vele internetinitiatieven bouwt Studenten.net verder aan haar virtuele community voor en met studerend Nederland.

Onder de naam Studenten.net is in op 10 november 1997 gestart met de eerste landelijke internetsite voor studenten in Nederlandstalige gebieden. Een groep studenten, destijds studerend aan de Hanzehogeschool te Groningen, startten de website om studenten een plaats te bieden op het web waar ze alles wat ze wilden konden vinden. Daarnaast is www.studenten.net de site waarop studenten hun curriculum vitae kunnen opstellen en kunnen deze matchen aan zoekprofielen van bedrijven.

Sinds november 1997 is veel veranderd. Het aantal geregistreerde leden is toegenomen van 900 in november 1997 naar 21.000 CV's en ruim 40.000 leden per november 2000. Het aantal bezoekers van de site is toegenomen van 15.000 in november 1997 naar ruim 180.000 per oktober 2000. Het aantal pageviews groeide naar gemiddeld 450.000 per maand in 2000.

Studenten.net heeft haar groei te danken aan venture capital vanuit Interway (participatiemaatschappij voortgekomen uit de Noordelijke ontwikkelingsmaatschappij en Essent). Verdere groei en ontwikkeling werd mogelijk doordat Studenten.net in juli 1999 onderdeel werd van NDC Elektronische media. Succesvolle investeringen in gratis internet toegang, een totaal vernieuwde site en een uitbreiding van het totale aanbod aan informatie en interactie resulteerden in 2000 in een speciale site voor alle Katholieke studentenverenigingen (ahc.studenten.net - ruim 11.000 leden) en tot een nauwe samenwerking met Integrand Nederland (6000 plaatsingen van Universitair opgeleiden per jaar - www.integrand.nl).

Via de werving en selectiediensten die Studenten.net organisaties aanbied op cv.studenten.net zijn ruim 1500 starters op sollicitatiegesprek gegaan bij aangesloten werkgevers. De koppeling tussen internet en de telefonische agenten van Studenten.net resulteert maandelijks in gemiddeld 200 gesprekken tussen kandidaten en wervende abonneehouders.

Voor het einde van 2000 en het begin van 2001 staan verdere vernieuwingen en vooral uitbreidingen van het virtuele studentenplatform op het programma, waaronder een vraag en aanbod pagina voor stages, projectopdrachten en bijbanen en een aantal leuke games.

Mocht u een kijkje willen nemen in ons werving en selectiesysteem dan kunt u kostenloos inloggen met:
Bedrijfsnaam: pers
Wachtwoord: gratis

Verder kunt u voor meer informatie een informatiemap bestellen door te bellen naar:
Studenten.net
Damsterdiep 33-35
9711 SG Groningen
t: 050 3114377
f: 050 3114858

www.studenten.net
ahc.studenten.net
cv.studenten.net