Media plaza opent opnieuw haar deuren

Datum nieuwsfeit: 09-11-2000
Persbericht

De Minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen, de heer drs L.M.L.H.A. Hermans heeft Media Plaza gisteren officieel heropend. Media Plaza is 'The e-business marketplace in Nederland' en heeft als doel de implementatie van e-business in Nederland te versnellen. De laatste maanden is er door Media Plaza hard gebouwd aan vernieuwing en uitbreiding van haar centrum, om haar missie 'Van Denken naar Doen' te kunnen verwezenlijken. Ook dit keer is Media Plaza weer ontworpen door Sander Architecten Amsterdam.

De Minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen de heer drs L.M.L.H.A. Hermans heeft gisteren het vernieuwde Media Plaza als eerste in gebruik genomen. De Minister en de andere genodigden kregen de gelegenheid het nieuwe centrum te bewonderen. Belangrijker nog, is dat zij ook konden kennismaken met het nieuwe programma-aanbod in Media Plaza.

Media Plaza opende in 1997 haar deuren als demonstratie-, ontmoetings- en voorlichtingscentrum voor de elektronische snelweg. Een nieuw en revolutionair initiatief van het Ministerie van Economische Zaken, KNP Telecom, ING Groep en Jaarbeurs Utrecht. Al snel sloten zich meer dan 70 uiteenlopende bedrijven als participant aan. Voor deze participanten, hun relaties en andere geïnteresseerde partijen verzorgde Media Plaza tal van intensieve programma's. Sessies die de bezoekers lieten kennismaken met de belangrijkste ontwikkelingen op het gebied van internet, intranet en extranet en vooral met de bedrijfseconomische mogelijkheden en gevolgen daarvan.

Media Plaza heeft zich ontwikkeld van onafhankelijk internet-demonstratiecentrum tot een - nog altijd onafhankelijk - kenniscentrum op het gebied van elektronisch zakendoen. In de visie van Media Plaza omvat e-business de strategische toepassing van ICT-technologie in alle bedrijfsprocessen. Vanuit die benadering kan e-business de concurrentiekracht van de organisatie daadwerkelijk verbeteren.

Media Plaza is een imponerende en inspirerende locatie binnen Jaarbeurs Utrecht. Het is de marktplaats waar organisaties naartoe gaan voor een antwoord op specifieke e-businessvragen. Tegelijk is Media Plaza de markt waar het allemaal gebeurt en waar mensen elkaar treffen.

Een nieuwe missie en dus ook een nieuwe programmering vragen om aanpassing van de locatie. Managers van het bedrijfsleven en overheid zullen tijdens sessies in Media Plaza gaan 'van denken naar doen'. Waar Media Plaza in de eerste drie jaar van haar bestaan, vooral werkte aan bewustzijn, zal er nu gewerkt worden aan de vervolgstappen die genomen moeten worden door managers uit overheid en bedrijfsleven. Daarvoor was een aanpassing van het centrum nodig.

De openingshappening van Media Plaza werd mede mogelijk gemaakt door: HBG, Kropman Installatietechniek, Heuvelman Sound & Vision, Jaarbeurs Utrecht en Sander Architecten Amsterdam

Noot aan de pers;

Noot voor redacties