Bijeenkomst 'E-commerce en handelsfacilitatie'

Datum nieuwsfeit: 09-11-2000

Bijeenkomst 'E-commerce en handelsfacilitatie'

Onlangs vond, op uitnodiging van het ministerie van Economische Zaken, het Ministerie van Financiën en ECP.NL, de bijeenkomst " E-commerce en handelsfacilitatie" plaats. In dit overleg waren verschillende ministeries, Kamer van Koophandel, transportsector, fiananciële sector en bedrijfsleven vertegenwoordigd.

Aanleiding voor de discussie was de constatering binnen de ECP.NL werkgroep Sitproneth (SImplification of Trade PRocedures NETHerlands) dat E-commerce blijft steken op "klassieke problemen"; administratieve handelingen. Ook al kunnen bijna alle bedrijfsprocessen elektronisch uitgevoerd worden, vanwege officiële procedures op het grensoverschrijdende verkeer moeten er op diverse punten nog steeds 'papiertjes' overgedragen worden.

Zonder ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen