Nu ook zoeken en vinden van producten bij altavista.nl

Datum nieuwsfeit: 09-11-2000

9 november 2000

NU OOK ZOEKEN EN VINDEN VAN PRODUCTEN BIJ ALTAVISTA.NL

Zoekfunctionaliteit van AltaVista.nl verder uitgebreid in samenwerking met ConsumerDesk

Naast de tabs voor geavanceerd zoeken en voor het vinden van afbeeldingen, audio, MP3 en videobestanden, is er op www.altavista.nl nu ook een tab om uitsluitend op producten te zoeken. Samen met ConsumerDesk heeft AltaVista ervoor gezorgd dat de internetter producten op verschillende manieren kan zoeken: op categorie, type, productgroep, productnaam en op merk. Behalve links naar bijbehorende websites worden ook de prijzen en specificaties van de producten direct weergegeven. De samenwerking van AltaVista.nl en ConsumerDesk startte al eerder dit jaar, toen gebruikers van de zoekmachine de mogelijkheid kregen om prijzen en specificaties van producten te vergelijken op AltaVista.nl. "Het bieden van de mogelijkheid direct op producten te zoeken op AltaVista.nl, past uitstekend binnen de strategie van AltaVista om het zoeken én vinden op internet gemakkelijker, specifieker en persoonlijker te maken", aldus Roelf Sluman, managing director van AltaVista Benelux.

AltaVista.nl
AltaVista.nl is onderdeel van AltaVista Europa dat weer onderdeel is van AltaVista Company, een van de belangrijkste zoekmachines op internet. De wereldwijde index van AltaVista is de grootste van het hele web. Per dag verwerkt AltaVista wereldwijd meer dan 50 miljoen zoekaanvragen. AltaVista.nl telt op dit moment ruim een miljoen pageviews per dag en een miljoen unieke gebruikers per maand. AltaVista heeft zoekmachines in Engeland, Duitsland, Zweden, Nederland, Frankrijk, Italië, India, Denemarken, Australië, Ierland en Spanje. AltaVista Company is voor 83% in handen van CMGI, Inc. (Nasdaq: CMGI). Het overige deel van de aandelen behoort toe aan Compaq. Het hoofdkantoor van AltaVista is gevestigd in Palo Alto in Californië en dat van AltaVista Europa in Berkshire in Engeland.

Over ConsumerDesk
ConsumerDesk is een onafhankelijke organisatie met als doel de consument te helpen bij het kiezen en kopen van producten. ConsumerDesk levert via haar website (www.ConsumerDesk.com) gratis informatie over de specificaties, prijs en verkooppunten van een bepaald product. Daarnaast richt ConsumerDesk zich op de zakelijke markt als leverancier van ASP-diensten. ConsumerDesk is in 1999 opgericht en telt op dit moment ruim 100 medewerkers in diverse landen. Het bedrijf heeft naast het hoofdkantoor in Driebergen vestigingen in Engeland, Duitsland, Noorwegen, Zweden, Denemarken en Spanje en zal dit jaar nog uitbreiden naar andere Europese landen.

Voor meer informatie:

AltaVista Benelux