Bull en Tachyon lanceren Internet-diensten via satelliet

Datum nieuwsfeit: 09-11-2000

Persbericht

Bull en Tachyon introduceren snelle Internet-diensten via satelliet om Europese IP-toegangsknelpunten te omzeilen

Europese bedrijven kunnen, ongeacht hun locatie, gebruik maken van 2Mb/s IP-connectiviteit voor netwerktoepassingen

Amsterdam, november 2000 - Bull, het wereldwijd opererende IT-bedrijf, kondigt aan dat het aan Europese bedrijven Internet-breedbandconnectiviteit gaat aanbieden via snelle, tweeweg satellietverbindingen van Tachyon, Inc. Naast het leveren van snelle toegang tot Internet zullen Bull en Tachyon intranetten en extranetten opzetten en beheren voor multi-site organisaties.

Talrijke Europese bedrijven hebben geen toegang tot de grondverbindingen die nodig zijn voor de hedendaagse Internet-toepassingen die veel bandbreedte opeisen toepassingen. Als dergelijke verbindingen beschikbaar zijn, is de prijs meestal zeer hoog en moet men soms maanden op de installatie wachten.

Tachyon, het eerste bedrijf dat snelle, tweeweg-netwerktoegang via satelliet aanbiedt, maakt op Internet gebaseerde toepassingen en multi-megabit WAN-networking mogelijk voor organisaties met meerdere vestigingen.

Bull zal de toegangsdienst van Tachyon gebruiken om geavanceerde netwerken te bouwen voor zijn klanten, zodat ze volledig gebruikmaken van toepassingen zoals e-leren, klantrelatiebeheer, supply chain management.

De connectiviteitsoplossingen van Tachyon zijn van industriële kwaliteit en bieden een capaciteit van twee megabit, een installatietijd van tien dagen, Quality of Service waarborgen, 99,9% beschikbaarheid overeenkomstig Service Level Agreement en 7 x 24 netwerkbewaking voor de grote Europese landen. Bedrijven kunnen, waar ze zich ook bevinden, netwerken van wereldklasse opbouwen. Dankzij de netwerkervaring van Bull en de communicatie-infrastructuur van Tachyon, kunnen kant-en-klare IT-oplossingen worden geleverd, die zich over de gehele wereld kunnen uitstrekken. Beide ondernemingen dragen zorg voor de totale implementatie: het ontwerp, de bewaking en het permanent beheer van het IP-netwerk.

Omdat robuuste, snelle IP-netwerken belangrijk zijn voor alle sectoren van de digitale economie, verwachten Tachyon en Bull een zeer grote vraag van organisaties uit de bedrijfstakken: financiën, kleinhandel, overheid, automobielhandel, gezondheidszorg, ontspanning en opleiding. Organisaties in dergelijke markten beschikken niet over de mogelijkheid hun kantoren te verplaatsen naar toegangspunten met grote bandbreedte tot de backbone-netwerken van Internet. Tachyon en Bull kunnen hierin voorzien.

Tachyon.net levert zeer snelle IP-verbindingen vanaf een sweet-spot (het punt dat rechtstreeks verbonden is met de Internet-kanalen met hoogste capaciteit) op de ISP backbone rechtstreeks aan de eindgebruikers. Dit vermijdt routesprongen en talrijke bevestigingen, die voor vertragingen kunnen zorgen en waardoor de performantie afneemt vertraagt. Grote zender/ontvangers die door Tachyon worden geëploiteerd op locaties in het Net waar een grote bandbreedte beschikbaar is, decoderen en verzenden het verkeer rechtstreeks naar en van aansluitingen op de ISP-backbone. Bij de klant wordt een kleine schotel met radio-zendontvanger geïnstalleerd, alsook een netwerk-server van PC-formaat, die snel en eenvoudig kan worden aangesloten op het LAN van de eindgebruiker.

Tachyon levert commerciële diensten in Noord-Amerika en West-Europa en heeft partner-overeenkomsten met toonaangevende Amerikaanse en Europese ISP's.

Over Tachyon
Tachyon is het eerste bedrijf dat snelle, tweeweg Internet-toegang aanbiedt via de satelliet. Het bedrijf levert breedbandige toegang tot openbare en privé IP-netwerken, met snelheden tot twee megabit per seconde, aan elke locatie binnen het continentale bereik van bestaande geostationaire satellieten rond de wereld. Het hoofdkantoor van Tachyon bevindt zich in San Diego, met een Mexicaans hoofdkantoor in Mexico City en een Europees hoofdkantoor in Amsterdam. Voor meer informatie kunt u de website van Tachyon bezoeken: www.tachyon.net.

Groupe Bull
Bull is een internationaal IT-bedrijf met vestigingen in meer dan 100 landen. In 1999 behaalde Bull een omzet van 3,8 miljard euro. Bull heeft een ruim aanbod oplossingen voor e-commerce en Internet, die zich concentreren rond drie gebieden:
. integratie-oplossingen, dankzij een ruime expertise in consultancy en integratie van systemen,
. infrastructuur-oplossingen die een hoge beschikbaarheid en veiligheid bieden dankzij een uitgebreide kennis van systemen en een ruim aanbod aan servers (GCOS, Unix en Intel), software voor het administratief- en beveiligingsbeheer van netwerken en smartcards. . oplossingen voor informatiebeheer en IT-ondersteuning Bull is in Nederland gevestigd aan de Hogehilweg 21, 1101 CB Amsterdam-Zuidoost, tel 020 - 430 26 11. Voor meer informatie kunt u ook terecht op het web: www.bull.com, www.bull.be en voor informatie betreffende smartcards op www.cp8.bull.net .

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Creative Strategies, Brigitte Lagrou Groupe Bull, Jan Aerts Streekbaan 196 Hogehilweg 21
1800 Vilvoorde (België) 1101 CB Amsterdam-Zuidoost (Nederland)
Tel: +32 (0)2 267 41 60,
fax:+32 (0)2 267 12 89 Tel: +31 (0)20 430 26 11, fax: +31 (0)20 430 29 17