Politiebericht Utrecht: district Eemland zuid

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 10-11-2000

Politiebericht Utrecht: district Eemland zuid, 09.05 uur
Diefstal autobanden en velgen

AMERSFOORT Donderdag werd door een 36-jarige inwoner uit Amersfoort aangifte gedaan van diefstal van vier banden met velgen van zijn personenauto. De man had zijn auto tussen 7 en 9 november geparkeerd op de Blancefloerstraat alwaar hij donderdag de diefstal constateerde. De dief of dieven hadden de nieuwe banden verwisseld voor vier versleten banden en deze met velgen terug onder de auto geplaatst.

Portemonnee weggenomen uit winkelwagentje

LEUSDEN Donderdagochtend rond elf uur deed een 74-jarige vrouw uit Leusden boodschappen in de supermarkt aan T Erf. Zij hing hierbij haar tas met portemonnee aan de haak van het winkelwagentje. In een onbewaakt ogenblik werd haar portemonnee met geld een waardepapieren door een onbekend gebleven persoon uit haar tas gehaald. De vrouw deed hiervan aangifte bij de politie.

Overvallers zonder buit vertrokken

AMERSFOORT Donderdagmiddag rond vijf uur werd een bedrijf in Amersfoort aan de Chromiumweg overvallen.
Twee mannen met vermomming kwamen het bedrijf rond vijf uur binnen. Onder bedreiging van een op een vuurwapen gelijkend voorwerp sommeerden zij de nog twee aanwezige mannen van 41 en 56 jaar beiden uit Amersfoort geld te pakken en aan hen te overhandigen. Doordat de mannen werden gestoord gingen zij er zonder buit vandoor.

De beide mannen zijn op een bromfiets of een bromscooter vertrokken. Zij droegen donkere kleding en waren vermoedelijk nog vermomd. De politie van het district Eemland zuid is op zoek naar getuigen van deze overval. Zij kunnen bellen naar het telefoonnummer 0900-8844.