Politiebericht Utrecht: district Heuvelrug

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 10-11-2000

Politiebericht Utrecht: district Heuvelrug, 10.10 uur
Verkeersongeval letsel

RENSWOUDE Donderdagmorgen kreeg de politie een melding van een ongeval letsel op de Arnhemseweg. Op weg naar het ongeval werd aan de politie gemeld dat een getuige in één van de voertuigen een vuurwapen had zien liggen.

Ter plaatse bleek dat een drietal mannen in een auto op de Arnhemseweg in de richting van Renswoude reden. In een flauwe bocht verloor de bestuurder de macht over het stuur en kwam al slingerend tegen een tegemoetkomende vrachtwagen aan. Doordat de 47-jarige vrachtwagenchauffeur uit Strijen sterk afremde om de aanrijding te voorkomen, zag een 24-jarige man uit Leersum geen kans meer de vrachtwagen te ontwijken en reed met zijn bestelbus tegen de achterzijde van de vrachtwagen aan.

De drie inzittenden van de personenauto raakten allen gewond aan het gezicht. In het voertuig trof de politie op de achterbank een vuurwapen aan. Het inmiddels gearriveerde ambulancepersoneel wilde de mannen verzorgen maar deze weigerde pertinent elke hulp. De politie heeft de drie mannen een 19, 20 en 35-jarige allen uit Ede- aangehouden voor onder andere verboden wapen bezit.

Uit onderzoek van de regionale verkeersdienst kwam vast te staan dat de mannen met een snelheid van 150 km/u over de Arnhemseweg zijn gereden. De politie stelt een nader onderzoek in.

Snelheidscontrole

VEENENDAAL Op de Rondweg west heeft de politie donderdagmiddag een snelheidscontrole gehouden. Tussen kwart voor tien en kwart voor elf werden 456 voertuigen gecontroleerd.

In totaal kregen tien bestuurders een bekeuring voor te hard rijden. Op de Rondweg west geldt een maximum snelheid van 50 km/u. Een bestuurder reed met 69 km/u langs de radarpost.

Rijden onder invloed

WIJK BIJ DUURSTEDE Tijdens een controle heeft de politie vrijdagnacht omstreeks kwart voor één een 53-jarige bestuurder uit Wijk bij Duurstede op de Karolingerweg aangehouden voor het rijden onder invloed.

Uit een eerste blaastest bleek dat de man gedronken had. Op het bureau wees de ademanalyse uit dat hij 1,4 promille alcohol in zijn bloed had. Met een rijontzegging van zes uur en een boete van 900,= werd de man naar huis gestuurd.

Op de achterstraat werd donderdagavond een 49-jarige man uit Zeist aangehouden. Uit de blaastest bleek dat de man gedronken had. Op het bureau werd duidelijk dat hij 1,25 promille alcohol in zijn bloed had. Hij kreeg een boete van 900,= en een rijontzegging van vijf uur.