Directeur Vandenende Foundation benoemd

VAN DEN ENDE THEATERPRODUCTIES
www.musicals.nl

DIRECTEUR VANDENENDE FOUNDATION BENOEMD

De VandenEnde Foundation heeft Ryclef Rienstra (53) benoemd tot directeur. Rienstra, die thans nog werkzaam is als directeur van het Nederlands Fonds voor de Film, zal per 1 februari 2001 in functie treden bij de foundation.

Begin juni van dit jaar maakte Joop van den Ende zijn plannen bekend voor de oprichting van een stichting die financiële ondersteuning wil bieden aan nationale èn internationale kunstprojecten, daar waar de bestaande subsidiemogelijkheden niet toereikend zijn.

Naar verwachting zullen directie en initiatiefnemers de concrete plannen en selectie-criteria van de VandenEnde Foundation medio mei 2001 bekend maken. Tot die tijd worden geen subsidieverzoeken in behandeling genomen.

Joop van den Ende: 'Met enorm enthousiasme hebben wij deze foundation opgericht. Daarom ben ik oprecht blij dat wij de zo ervaren Ryclef Rienstra bereid heb gevonden daarvan directeur te worden.' Rienstra preciseert: 'Het aantrekkelijke van deze functie ligt in de verbreding van mijn werkterrein van film naar alle sectoren van de cultuur.'

Rienstra was van 1989 tot 1993 in dienst van de Council of Europe in Straatsburg als executive secretary van het Europese coproductiefonds Eurimages. In 1993 volgde zijn benoeming tot directeur van het Nederlands Fonds voor de Film.

VOOR NADERE INFORMATIE:
JOOP VAN DEN ENDE THEATERPRODUCTIES B.V.
Public Relations & Voorlichting, Maarten van Nispen, (020) 3052 288

10 nov 00 12:30