Nieuwe senior vice-president voor Noord Europa Tech Data

Datum nieuwsfeit: 10-11-2000

Nieuwe senior vice-president voor Noord Europa.

10-11-2000

Nieuwe senior vice-president voor Noord Europa.

München, 10 november, 2000:
Het nieuwe Europese senior management team dat bij Tech Data Europa leiding moet gaan geven aan de nieuwe groeifase binnen het bedrijf, krijgt steeds verder vorm. De meest recente stap in dit proces is de aanstelling van Henrik Funch als senior vice-president voor de regio Noord-Europa.

De aanstelling is het directe gevolg van de onlangs aangekondigde reorganisatie van de managementstructuur, waarbij de organisatie wordt opgesplitst in drie regio's. Door deze strategie zal Tech Data beter in staat zijn de regionale vestigingen te ondersteunen en zo goed mogelijk gebruik te maken van de centrale middelen.

Als commentaar op de benoeming van Henrik Funch zei Graeme Watt, de Europese President Directeur van Tech Data: "Ik ben erg blij dat Henrik bij Tech Data komt werken. Zijn grote ervaring op het gebied van Noord-Europa en zijn contacten met de belangrijkste resellers en hardwareleveranciers binnen de IT maken hem bij uitstek geschikt om leiding te geven aan onze regio Noord-Europa. Hij heeft veel ervaring op de belangrijkste strategische gebieden van onze onderneming, vooral in outsourcing."

Henrik Funch werkte voorheen bij GE Capital waar hij lid was van de Europese Raad van Bestuur, na eerst CEO te zijn geweest voor Denemarken en Noord-Europa en later ook Groot-Brittannië. Daarvoor werkte hij negen jaar bij IBM en vier jaar bij Andersen Consulting. Zelf zegt hij: "De Europese aanpak van Tech Data en de extra mogelijkheden als gevolg van het feit dat het moederbedrijf Amerikaans is, zorgen dat Tech Data een spannende uitdaging voor me vormt. Ik verheug me er erg op de bedrijfsactiviteiten uit te breiden in een gebied waar ik persoonlijk veel ervaring heb".

Met Henrik Funch is opnieuw een sterke aanwinst voor het Europese managementteam van Tech Data/Computer 2000 binnengehaald. "Met de nieuwe managementstructuur zoals we die onlangs hebben aangekondigd, willen we enerzijds extra ondersteuning bieden aan de 23 Europese landen en anderzijds slagvaardiger zijn op het gebied van besluitvorming en implementatie", aldus Watt. "Door de nieuwe structuur kunnen we een uniforme benadering hanteren op het gebied van bijvoorbeeld IT, e-commerce en logistiek, terwijl we tegelijkertijd profiteren van de specifieke sterke kanten en de ervaring van de leidinggevenden in hun eigen regio."

Aan het hoofd van elk van de drie regio's (Noord-, Midden- en Zuid-Europa) staat een senior vice-president, die verantwoordelijk is voor het strategische beleid in het betreffende gebied en voor de contacten tussen het hoofdkantoor en de nationale vestigingen. Onder hun taken valt ook een stuk personeelsbeleid en de verantwoordelijkheid voor de resultaten in hun regio. De leidinggevenden van de regio's rapporteren direct aan de Europese President Directeur, Graeme Watt.

Onder de regio Noord-Europa vallen Groot-Brittannië, Ierland, Letland, Litouwen, Estland, Finland, Noorwegen, Denemarken, Zweden en de Verenigde Arabische Emiraten. Henrik Funch begint op 2 januari 2001 in zijn nieuwe functie.

De vroegere managing director van Tech Data Frankrijk, Gerard Youna, was al benoemd als senior vice-president voor de regio Zuid-Europa. Tech Data/Computer 2000 hoopt binnenkort aan te kunnen kondigen wie vice-president voor Midden-Europa wordt.