KinderLingo wint Maki /CompuKids Award 2000

Datum nieuwsfeit: 10-11-2000

KinderLingo wint Maki /CompuKids Award 2000

Haarlem, 10 november 2000 IDG Nieuwe Media, een divisie van ICT-uitgever IDG Communications Nederland, heeft gistermiddag uit handen van Felix Rottenberg de felbegeerde Maki / CompuKids Award in ontvangst mogen nemen voor de TV game KinderLingo in het Theater Pompoen te Amsterdam.

De genomineerde cd-roms zijn door een vakjury beoordeeld aan de hand van een aantal criteria, te weten gebruiksgemak en kindvriendelijkheid, vormgeving, verpakking en geluid, educatieve waarde, speelplezier en prijs. Het juryrapport spreekt van "een heel erg leuk en onderhoudend programma, waarmee kinderen vier- en vijfletter Lingo kunnen spelen. De beleving is precies hetzelfde als in het tv-programma. Er wordt een groot beroep gedaan op de taalfantasie en er moet natuurlijk correct gespeld worden. Een uitstekend voorbeeld van spelenderwijs leren. Door de mogelijkheden om moeilijkheidsniveaus (zowel in tijd als in taal) in te stellen, is het spel uitdagend voor een brede doelgroep. De motivatie wordt enorm gestimuleerd door de mogelijkheid om samen te spelen. Een klassieker voor het gezin, waar men lang plezier van zal hebben.

Vanzelfsprekend is Vincent Half, uitgever van IDG Nieuwe Media zeer ingenomen met deze prijs. Deze award is voor ons een leuke opsteker. KinderLingo is een afgeleide van de uiterst succesvolle Lingo cd-rom en bevestigt dat we een goede koers hebben uitgezet in de doelgroep van kinderen van 9 tot en met 12 jaar met het omvormen van volwassen kwisprogramma s naar kinderspellen. Het is een enorme waardering dat juist deze uitgave direct in de prijzen valt.

Over KinderLingo

Met KinderLingo leren kinderen op een speelse en uitdagende manier omgaan met de Nederlandse taal. In deze speciaal voor kinderen aangepaste versie van het populaire televisiespel kan worden gespeeld met woorden van 4 en 5 letters, met alle elementen van het originele spel. De presentatie is uiteraard in handen van Mr. Lingo François Boulangé, de altijd goedgehumeurde quizmaster die streng doch rechtvaardig de ingetikte woorden beoordeelt. De combinatie van taalpuzzel en bingo-element staat garant voor vele uren leerzaam speelplezier.

Voor meer informatie:

Vincent Half, Uitgever, IDG Nieuwe Media

Telefoon: 023-546 11 11 of e-mail: (vinz@idg.nl)

Distributeur van KinderLingo is Infogrames Benelux

Telefoon: 040-239 35 70

IDG publiceert wereldwijd meer dan 310 bladen en 700 boeken in 84 landen. Bekende wereldwijde uitgaven zijn Computerworld, InfoWorld, MacWorld, Network World, PC World, Channelworld en ...For Dummies (boeken). IDG organiseert tevens 168 computergerelateerde exposities in 35 landen en voert wereldwijd onderzoek uit via 41 onderzoekscentra door middel van zijn dochteronderneming International Data Corporation (IDC). Informatie over het bedrijf en de meer dan 300 World Wide Web sites van IDG-vestigingen is beschikbaar op: http://www.idgcorporate.com. Meer informatie over IDG Communications Nederland is te vinden op http://www.idg.nl/media.