120 Truckchauffeurs erbij met miljoen kilometer op de teller

BedrijfsautoRAI

10-11-00 16:25:00

Weer 120 kilometermiljonairs erbij

Het leger kilometermiljonairs blijft gestaag groeien bij Mercedes-Benz. In oktober zijn weer 120 truckchauffeurs onderscheiden met de versierselen die horen bij het overschrijden van de miljoen kilometers op hun kilometerteller. De in 1995 opgerichte exclusieve club van chauffeurs, die meer dan een miljoen kilometers hebben afgelegd in één en dezelfde Mercedes-Benz truck, komt daarmee op een totaal ledenbestand van 750 chauffeurs.

Importeur DaimlerChrysler Nederland beschouwt deze groep van kilometermiljonairs als belangrijke ambassadeurs van het merk. Zij tonen met hun prestaties aan dat Mercedes-Benz betrouwbare en duurzame bedrijfsauto's produceert, die een maximale beschikbaarheid koppelen aan lage lifecycle costs.
Voor vervoerders zijn dat wezenlijke eigenschappen omdat ze essentieel zijn voor een grote productiviteit en lage exploitatiekosten.

De kilometermiljonairs vormen bovendien het bewijs dat de toepassing van elektronica in trucks uiteindelijk geen enkele invloed heeft op hun duurzaamheid en betrouwbaarheid. Want een groot aantal van de nieuwe kilometermiljonairs heeft zijn onderscheiding verdiend in een truck met het elektronisch geregelde schakelsysteem EPS en met de elektronische dieselregeling EDC, twee elektronische regelsystemen waarmee Mercedes-Benz een voortrekkersrol vervulde.

Onder de nieuwe lichting kilometermiljonairs bevinden zich nog geen Actros chauffeurs; de toetreding van de eerste Actros-rijders tot de club van Mercedes-Benz kilometermiljonairs wordt volgend jaar verwacht. De nieuwe kilometermiljonairs zijn door hun dealers onderscheiden met een speld en een oorkonde. Gezamenlijk hebben ze met hun partners een tweedaags bezoek gebracht aan de Mercedes-Benz motorenfabriek in Mannheim en de truckfabriek in Wörth.