Planet Project gaat overweldigend van start

Planet Project gaat overweldigend van start

AMSTERDAM / SANTA CLARA (USA), 10 november 2000 - 15 november aanstaande
gaat het langverwachte Planet Project (www.planetproject.com) van start. Sinds
de registratie voor deze Web Poll vier weken geleden is begonnen, hebben honderdduizenden mensen zich al aangemeld om zeker te zijn van deelname. Van
15 tot 18 november zullen mensen over de hele wereld hun stem laten horen en antwoord geven op de meest uiteenlopende vragen. Van 'zou je eeuwig willen leven?', 'geloof je dat Elvis nog leeft?' tot 'zou je beroemd willen zijn?'.

Marian Salzman, trendwatcher van Intelligence Factory en auteur van 'Next! Trends for the near future', reageert enthousiast: 'Planet Project is uniek in z'n opzet. Het is adembenemend om te vergelijken hoe je eigen en andere culturen in het leven staan. Zonder internet is Planet Project niet te realiseren; de openheid ten opzichte van andere culturen, het handelsmerk van Nederland, zal zich zonder twijfel uiten in de bijdragen van Nederlandse deelnemers aan deze poll.'

Online kunnen deelnemers aan Planet Project hun meningen direct vergelijken met die van anderen. De vragen zijn ingedeeld in verschillende verrassende categorieën die voor elke deelnemer uitdagend zijn. Voor jongeren zijn aparte vragen opgenomen. Salzman: 'Uit ons eigen onderzoek blijkt dat 74% van de Nederlandse jongeren aangeeft zich geen leven zonder internet voor te kunnen stellen. Ik ben benieuwd of dergelijke trends door de Planet Project poll bevestigd worden.'

Het is van 15 tot 18 november mogelijk om deel te nemen aan Planet Project. Ook zullen Planet Pollsters naar Amsterdam en de regio Oss gaan om mensen zonder internet-aansluiting te betrekken bij Planet Project.

Planet Project is een initiatief van 3COM, Harris Interactive, Sun Microsystems, Akamai Technologies Inc., Oracle Corporation, BEA Systems Inc., Mercury Interactive, Macromedia, Eucid Inc. en AT&T. Het onderzoek wordt gesteund door het Program to Improve Dialogue Among Civilizations van de Verenigde Naties.

Vergeet niet te je stem te laten horen op 15 tot 18 november op www.planetproject.com

Voor de redactie:
Informatie voor de pers: www.planetproject.com/newsroom Om op de hoogte te blijven van de uitkomsten tijdens de Poll kunt u een e-mail adres sturen aan (michiel.krijvenaar@nl.bm.com)

10 nov 00 17:28