Politieberichten Noord-Brabant, district De Leijgraaf

Politiebericht Brabant-Noord: Uden 10-11-2000
Persbericht district De Leijgraaf

MAN BELEDIGT AGENT

Donderdagmiddag is op de Schutboomstraat in Uden een 23-jarige man uit die plaats aange-houden. Tijdens een verkeerscontrole beledigde de man een vrouwelijke agent. Na verhoor en een boete van f.300,-- is de man weer in vrijheid gesteld.

BON VOOR HOUT STOKEN

Donderdagavond heeft de politie op de Smitsweg in Reek twee inwoners van Reek bekeurd omdat zij een flinke hoeveelheid hout aan het verbranden waren. Aangezien in deze periode alleen het verbranden van snoeihout is toegestaan, kreeg het tweetal een bon. Ook een inwoner van Zeeland werd hiervoor bekeurd. De man stookte een vuur op een stuk grond aan de Kerkstraat. Tussen het hout lag onder andere een aantal drie meter hoge conife-ren.

AANHOUDING VOOR BELEDIGING EN WILDPLASSEN

In de nacht van donderdag op vrijdag zijn op de Markt in Uden twee mannen aangehouden. Een van hen, een 25-jarige man uit Asch, werd bekeurd omdat hij tegen een geparkeerde auto stond te plassen. Toen de agenten hem vroegen hoe hij heette, gaf hij een valse naam op. Daarop werd de Aschenaar aangehouden. Een 28-jarige kennis, afkomstig uit Oss, die zich met de aanhouding bemoeide, kon eveneens mee naar het bureau. Tijdens het verhoor verklaarde het tweetal door het overvloedig drankgebruik zich niet alles meer te kunnen herinneren. Met een proces-verbaal op zak zijn de manenne in de loop van de ochtend weer in vrijheid gesteld.

ONDER INVLOED

Op het Sint Agathaplein in Boekel is afgelopen nacht een 23-jarige automobilist uit die plaats aangehouden omdat hij onder invloed reed. De Boekelaar kreeg een rijverbod van vier uur en een boete van f.1.000,--.

SNELHEIDSCONTROLE

Vanmorgen is tussen 10.30 en 11.45 op de Antoniusstraat in Keldonk op snelheid gecontro-leerd. Er reden vier bestuurders te hard. De snelste reed 69 km. per uur.

DEKZEILEN VERNIELD

Op een bedrijfsterrein aan de Handelslaan in Uden zijn afgelopen nacht de dekzeilen van zestien vrachtautos opengesneden. Het is nog niet duidelijk of er iets vermist wordt. De da-ders waren vermoedelijk op zoek naar waardevolle spullen. De schade is niet bekend.

VERKEERSCONTROLE

Bij een verkeerscontrole vanmorgen tussen 07.00 en 09.00 uur op de Bronkhorstsingel in Uden en de Reekseweg in Zeeland zijn in totaal 48 wetsovertreders bekeurd. In Uden kregen tien bromfietsers een bon voor een te groot vermogen, verder vielen er verbalen voor onder andere geen gordel, te hard rijden en door rood licht. In Zeeland werden ruim twintig bonnen uitgeschreven voor het niet dragen van de gordel. Twee automobilisten reden zonder APK en voorts hadden enkele bestuurders geen geldig rijbewijs, geen verzekering of geen kenteken-platen.

BEDRIJFSBUS WEG

Op de Haviksdonk in Veghel is in de nacht van donderdag op vrijdag een bedrijfsauto ge-stolen. Het betrof een opvallende oranje Volkswagen, type Caddy, met twee deuren aan de achterzijde. De waarde van het voertuig, met het kenteken VL-LJ-73., is niet bekend.

INBRAKEN IN BOEKEL

Afgelopen nacht werd op twee lokaties in Boekel ingebroken. Uit een gebouw aan de Profes-sor v.d.Veldenstraat verdween een nieuwe televisie-videocombinatie en een radio-c.d.speler. Aan dezelfde straat werd uit een bedrijfsloods van de gemeentewerf een hoeveelheid gereed-schap gestolen. Men kwam binnen na het vernielen van een deur.