AND presenteert Declaratie registratie privé kilometers

Datum nieuwsfeit: 11-11-2000
AND

PERSBERICHT

AND Declaratie 2001: voor een eenvoudige registratie van privé kilometers Rotterdam, 11 oktober 2000

AND Publishers, onderdeel van AND International Publishers N.V., brengt per
1 november 2000 een nieuwe versie van de AND Declaratie op de Nederlandse markt. Met de vernieuwde CD-Rom kan de gebruiker conform de nieuwe inkomstenbelastingwet zijn kilometers snel, gemakkelijk en nauwkeurig registreren.

Eenvoudig
De AND Declaratie maakt op basis van het actuele wegennetwerk, AND Route 2001, een kilometerregistratie aan de hand van postcodes of plaatsnamen van begin- en eindpunt. De gebruiker kan met dit programma zijn kilometeradministratie eenvoudig bijhouden. Bovendien verzorgt het programma een overzichtelijke afdruk van de kilometerregistratie of -declaratie, die bij de werkgever of de Belastingdienst ingediend kan worden.

Ten opzichte van de vorige versie maakt de AND Declaratie 2001 nog nauwkeuriger afstandsberekeningen. Dit komt door het gebruik van de volledige postcodes (vier cijfers en twee letters) in plaats van het tot dusver gebruikte vier-cijferige systeem. Ook is de interface gebruiksvriendelijker gemaakt. Zo is het onder andere mogelijk de kleuren aan te passen en de tien meest voorkomende routes aan de favorieten toe te voegen. Hiernaast beschikt het programma over meerdere printopties.

Aangepast aan nieuwe belastingwetgeving
Met ingang van 1 januari 2001 zal de nieuwe Wet inkomstenbelasting (Wet IB) van kracht zijn. Deze is onder andere van invloed op werknemers die een auto van de zaak hebben en deze privé gebruiken. De nieuwe regels houden meer rekening met het werkelijke privé gebruik van de auto. Het bij te tellen bedrag wordt hoger naarmate meer privé kilometers gereden worden.

Aantal privé kilometers per jaar Percentage van de catalogusprijs dat u bij uw salaris of loon moet optellen (bijtelling). Verplichting tot bijhouden van kilometerregistratie
Meer dan Niet meer dan

- 500 - Wel kunnen aantonen, maar geen verplichte registratie 500 4000 15% Wel verplichte registratie
4000 7000 20% Wel verplichte registratie
7000 - 25% Geen verplichte registratie
Let op! Deze regeling geldt voor zowel personen- als bestelauto's (bron www.belastingdienst.nl).

Voor de AND Declaratie 2001 heeft AND wederom samengewerkt met PricewaterhouseCoopers. Zij heeft de fiscale aspecten, met betrekking tot de kilometeradministratie van het programma, verzorgd en aangepast aan de nieuwe wetgeving.

Oplossing voor consument en bedrijf
De AND Declaratie 2001 biedt een oplossing voor de autoberijder, maar ook voor bedrijven die het personeel willen voorzien van een nauwkeurig registratieprogramma. Bedrijven kunnen middels multi-user licenties (netwerkversie) het product aanschaffen.

Met de nieuwe belastingwetgeving voor de deur verwacht AND met haar Declaratie 2001 te voldoen aan een grote vraag naar nauwkeurige registratiesystemen, waarmee de gebruiker bijtelling kan voorkomen.

Verkrijgbaarheid
De AND Declaratie 2001 is vanaf begin november verkrijgbaar bij de boekhandel, het warenhuis en de computer- en platenzaak voor de adviesprijs van f99,95 (inclusief BTW). De CD-Rom wordt geleverd in een hardcover fullbox. ISBN 90-5649-229-2.

Systeemeisen
AND Declaratie 2001 werkt op een PC die minimaal voldoet aan de volgende eisen: een PC met Pentium processor, Windows 95 (en hoger), 16 MB RAM, circa 30 MB vrij op de harde schijf en een CD-Romspeler. AND Declaratie 2001 is geschikt voor de netwerken: Windows NT en Novell Netware.

Informatienummer
Voor meer informatie is een algemeen nummer beschikbaar: 010 - 885 12 00.

- Einde bericht -

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
AND Publishers
Arjan Spigt
Product Public Relations
T: 010 - 885 1220
F: 010 - 885 1300
E: (arjan.spigt@and.com)

AND Publishers
AND Publishers is onderdeel van AND International Publishers N.V. De moedermaatschappij is een internationale elektronische uitgever, met hoofdkantoor in Rotterdam en een notering aan de Amsterdam Exchanges. Bij AND werken meer dan 450 mensen. De publishing-tak van AND, AND Publishers, levert elektronische naslagwerken en software voor onder meer routeplanning. Zo brengt de uitgever de routeplanners AND Route 2001 Benelux, AND Route 2001 Europa, AND Route Wereld en AND Travel Assistant uit. AND Declaratie registreert de gereden kilometers. Het recreatieve segment bestaat uit de AND Ski Gids, AND Wandelroutes en AND Fietsroutes. De educatieve serie bestaat o.a. uit AND Actief Engels. In het segment naslagwerken brengt AND o.a AND Schrijfwijzer Engels, AND Vertaalwijzer en AND Schrijf en Vertaal en het Woordenboek der Nederlandsche Taal uit. Meer over AND weten? Bekijk onze site: www.and.com.

Groet,
Arjan Spigt