Feestelijke opening nieuwe parkeergarage in Heerlen

Datum nieuwsfeit: 11-11-2000

nieuws > persberichten

Feestelijke Opening Teleparking

Op zaterdag 11 november a.s. zal de nieuwe en moderne parkeergarage Teleparking aan de Parallelweg (onder het kantorencomplex "Telepark") feestelijk geopend worden. De officiële opening vindt plaats om 11.11 door wethouder Wil Houben. Na het officiële gedeelte is er een rondleiding. Het geheel zal opgeluisterd worden door een Sjpasskapel.

De nieuwe garage is in eerste instantie bedoeld als stallinggarage. Medewerkers van Telepark en kantoren in de directe omgeving kunnen abonnementen aanvragen om gebruik te maken van Teleparking. Inmiddels is al zo'n 80% van de 456 plaatsen gereserveerd. Verder zal de parkeergarage op donderdagavond, zaterdag en koopzondagen ook toegankelijk zijn voor het winkelpubliek.

Gratis parkeren tijdens openingsweek
Om het publiek kennis te laten maken met de nieuwe parking kan men een aantal dagen gratis parkeren. Op 11 november (na de opening) vanaf 14.00 uur, op donderdagavond 16 november vanaf 18.00 en op zaterdag 18 november de hele dag. Op koopzondag 19 november zal voor de eerste keer betaald moeten worden.

Hypermodern
In Teleparking is veel aandacht besteed aan de sociale veiligheid. Niet alleen wordt gebruik gemaakt van hypermoderne parkeerapparatuur en 24-uurs camerabeveiliging met video-opname . Ook is de garage voorzien van zogenaamde speed gates die de garage hermetisch afgesloten houden en alleen open gaan indien een auto in- of uitrijdt.

Heerlen als Kantoorstad
Het beheer van de parkeergarage is ondergebracht in Parkeer Heerlen B.V waarin gemeente Heerlen een meerderheidsbelang heeft. Hiermee wil zij o.a. de mobiliteit van de toenemende stroom auto's binnen de stad te verbeteren en mensen de in Heerlen werken, de mogelijkheid geven parkeerruimte te huren. De gemeente wil Heerlen graag als kantoorstad promoten. Het is niet ondenkbaar dat in de toekomst Parkeer Heerlen BV meer parkeergarages gaat bouwen en exploiteren.

Gemeente Heerlen, 02-11-2000
Bureau Communicatie