Wetenschaps- en techniekweekenden in Safari Beekse Bergen

Datum nieuwsfeit: 11-11-2000

Persbericht d.d. 1 november

Wetenschaps- en techniekweekenden in Safari Beekse Bergen.

In het weekend van 11 en 12 november en in het weekend van 18 en 19 november staat Safari Beekse Bergen in het teken van wetenschap en techniek. Mensen krijgen tijdens deze weekenden antwoord op allerlei wetenschappelijke vragen over dieren. Het park is geopend van 10.00 uur tot 16.30 uur.

Er zijn diverse onderwerpen die aan bod zullen komen zoals: Hoe ziet een verdovingspijl er uit? Waarom kan het zo gevaarlijk zijn om sommige dieren onder narcose te brengen? Hoe opereer je een scheve giraffepoot? Past-ie op de operatietafel? Hoe groot is een olifantentandartsboor? Waarom is wetenschappelijk gedragsonderzoek belangrijk? Is kunstmatige inseminatie bij neushoorns mogelijk? Kortom, in een dierenpark gebeurt een hoop dat alleen maar mogelijk is (geworden) dankzij groeiende wetenschappelijke en technische kennis.

Tijdens deze weekenden worden speciale rondleidingen gegeven waarin bovenstaande onderwerpen aan de orde komen. Deze rondleidingen starten om 11.00 uur en 14.00 uur. Hierna is er een kijkje achter de schermen in de operatiekamer mogelijk. Voor kinderen is er een ruimte ingericht met microscopen. Al eens een vlieg 100 keer vergroot gezien? Ook zijn er voor de jonge bezoekers allerlei activiteiten met betrekking tot de zintuigen, zoals kijk- en smaaktesten. Kinderen kunnen zichzelf even wetenschapper voelen!

Deelname aan de rondleiding kan alleen op inschrijving. Hiervoor belt u naar telefoonnummer 013 5360035
Safari Beekse Bergen is de gehele winter geopend. Bezoekers kunnen zelfs tegen een gereduceerd tarief (1 november tot en met maart 2001) op wintersafari. Zij betalen dan slechts f 16,50 p.p. Kinderen tot 3 jaar hebben gratis entree. In de wintermaanden kan de bezoeker op Safari per Safaribus of met de eigen auto, natuurlijk kan er ook gewandeld worden over de Wandelsafari.

Noot aan de redactie: Voor informatie kunt u contact opnemen met Eva Willems,
1e medewerkster educatieve dienst Safari Beekse Bergen, telefoonnummer 013-5360035

Er is op aanvraag digitaal beeldmateriaal beschikbaar van de sterilisatie van een mantelbaviaan.