Nieuw kantoor Heijmans in Rosmalen

Datum nieuwsfeit: 11-11-2000
Nieuw kantoor Heijmans Rosmalen

Heijmans hoopt volgend jaar met de bouw van een nieuw hoofdkantoor aan de Graafsebaan te kunnen starten. Het oog voor een nieuwe bouwlocatie is gevallen op de kruising van de Graafsebaan met de Berlicumseweg. Dat punt ligt op nog geen vijfhonderd meter van de huidige werf. Heijmans bekend van de Deltawerken, wegenaanleg, de brug bij Heusden en Zaltbommel en huizenbouw, is al vanaf de oprichting in 1923 aan de Graafsebaan gevestigd. Op het reeds door Heijmans aangekochte perceel van globaal 10 hectare staan nog twee panden: een voormalige politiebureau en Appeltex gordijnen, de nummers 61A-D. De sloop van de twee huizen staat in het najaar van 2001 voorzien.

Door de toekomstige verlegging van de Zuid-Willemsvaart en de verplichte aanleg van een ecologische zone komt het complex van Heijmans Rosmalen in de knel. De werf hoeft niet weg, maar het kantoorgedeelte van 1951, dat inmiddels enige malen is verbouwd, gaat wel tegen de grond. Het karakteristieke woonhuis -rieten dak- van de familie aan de Graafsebaan 13 loopt -met aangrenzende woonhuizen 1-11- ook grote kans gesloopt te worden.

Heijmans is in overleg met de gemeente Den Bosch over de procedure en de invulling van de bouwplannen.
In tegenstelling tot Heijmans en enkele particuliere woningbezitters heeft taxibedrijf Van Alebeek, met kantoren, woning en garage, die precies aan de overzijde van de Graafsebaan liggen, nog geen geschikte locatie op het oog....

(paulkriele@planet.nl)