Politiebericht Flevoland

Dagelijkse persberichten
Stafdienst Communicatie, Evert Onink, 06-5140 1953

Gewonde achterlaten na aanrijding
LELYSTAD Op de Waddendreef, ter hoogte van de Breehorn/Blauwe Slenk, is woensdag 8 november 2000 omstreeks 14.00 uur een 10-jarige fietsster uit Lelystad aangereden door een rode personenauto. Het meisje viel op het wegdek en de automobilist reed door zonder zich om haar te bekommeren. Het meisje is per ambulance overgebracht naar het Zuiderzeeziekenhuis. Zij bleek een gebroken elleboog, een gekneusde heup en gekneusde ribben te hebben opgelopen.
De politie heeft de zaak in onderzoek en zoekt contact met getuigen die iets van de aanrijding weten of informatie kunnen verschaffen over de rode personenauto en diens bestuurder (tel. 0320-266666).

Gordelcontrole
LELYSTAD Een controle op de naleving van de draagplicht van de veiligheidsriem op diverse tijdstippen en locaties in Lelystad heeft vrijdagmoren 22 overtredingen opgeleverd.

Easy Rider
EMMELOORD Bij een controle in het kader van het bromfietsproject Easy Rider zijn vrijdagmiddag in Emmeloord zestien brom- en snorfietsen gecontroleerd. Hiervan waren er zes in orde. De overige tien waren goed voor twaalf overtredingen voor teveel vermogen (7), geen helm (2), geen certificaat (1) en geen verzekering (2).

Aanrijding onder invloed
LELYSTAD Bij een kleine aanrijding op de kruising van de Kogge met de Kempenaar viel vrijdagavond een 40-jarige automobilist uit Lelystad door de mand. Hij rook naar alcohol en blies 350 ug/l (0,79 promille). Dit leverde hem een boete van 400 gulden op.

Fietsendieven aangehouden
ALMERE Twee agenten zagen tijdens een onopvallende surveillance op het Busplein twee jongens met een damesfiets lopen. Een der jongens verdween met de fiets in de bosjes. Beide verdachten (twee Almeerders van 15 jaar) zijn aangehouden. Zij bekenden de fietsendiefstal en zijn na verhoor in vrijheid gesteld. Proces-verbaal wordt opgemaakt.

Mishandeling vechtpartij
EMMELOORD In een horecabedrijf in de Lange Nering kregen vrijdagavond twee groepen personen het met elkaar aan de stok. Oorzaak was een echte of vermeende poging tot diefstal van een portemonnee. Een 20-jarige inwoner van Wezep, die tussenbeide wilde komen, kreeg van een 22-jarige Emmeloorder een klap of een prik met een bierglas, waardoor hij een snee in het gezicht opliep. Een 20-jarige inwoner van Punthorst liep een bloedneus en een dikke wang op. De 22-jarige Emmeloorder is aangehouden en voor nader onderzoek ingesloten.

Rijden onder invloed
ALMERE Op de Cesar Franckweg werd vrijdagnacht een 62-jarige automobilist uit Almere betrapt op het rijden onder invloed van alcohol. Hij blies 790 ug/l (1,79 promille). Proces-verbaal wordt opgemaakt en het rijbewijs van de verdachte is ingevorderd.