Politiebericht Utrecht: district Binnensticht, 13.30 uur

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 11-11-2000

Politiebericht Utrecht: district Binnensticht, 13.30 uur
Snelheidscontrole

HOLLANDSCHE RADING- Op vrijdagmiddag 10 november werd tussen 10.30 12.00 uur een snelheidscontrole gehouden op de Tolakkerweg. In totaal werden 773 voertuigen gemeten op snelheid. Hier reden 31 bestuurders te hard. De hoogst gemeten snelheid betrof 84 km/u waar 50 km/u maximaal is toegestaan.

Rijden onder invloed

ZEIST Op 11 november werd rond 02.30 uur een 44-jarige vrouw uit Zeist aangehouden op de Verlengde Slotlaan op verdenking van het rijden onder invloed. Surveillerende agenten zagen op de Korte Steynlaan een auto zonder verlichting rijden. De agenten probeerden de vrouw tot stoppen te dwingen, maar de vrouw reageerde niet op de stoptekens en licht- en geluidssignalen van de surveillance-auto en reed door.

De vrouw werd uiteindelijk klemgereden. Vervolgens meldde de meldkamer dat het voertuig niet was verzekerd. Hierop werd de vrouw aangehouden. De vrouw slaagde er niet in de ademanalyse test te volbrengen en een arts heeft een bloedproef afgenomen. Het rijbewijs van de vrouw is ingevorderd en ze heeft een bekeuring ontvangen voor het rijden in een onverzekerd voertuig.

Aanhouding verdachte mishandeling

ZEIST Op zaterdagavond 11 november werd een 18-jarige jongen uit Zeist op de Dorpsstraat aangehouden op verdenking van het mishandelen van een 21-jarige plaatsgenoot.

Het slachtoffer kwam met een bebloed hoofd bij het politiebureau aangifte doen van mishandeling. De jongen gaf aan dat na een woordenwisseling tussen verschillende personen op de Dorpsstraat hij een klap in zijn gezicht kreeg.

Op grond van het signalement werd de 18-jarige jongen aangehouden wegens betrokkenheid met de mishandeling. Het slachtoffer is naar het Lorentzziekenhuis gebracht voor behandeling.

Verkeerscontrole

DRIEBERGEN/RIJSSENBURG - Op vrijdagavond 10 november werd een verlichtings- en snelheidscontrole uitgevoerd in samenwerking met 9 vrijwilligers van politie.
Op de Hoofdstraat werden 14 fietsers bekeurd voor het voeren van onjuiste verlichting. In totaal ontvingen 8 bestuurders een bekeuring voor te hard rijden. Hierbij was de hoogst gemeten snelheid 80 km/u. Op de Traay werd gecontroleerd op het gebruik van de Blauwe Zone Parkeerschijf. Hier werden 20 bestuurders bekeurd.