Popartiesten geven stem aan het klimaat

Datum nieuwsfeit: 12-11-2000

WERELD NATUUR FONDS

POPARTIESTEN GEVEN STEM AAN HET KLIMAAT

Het klimaat is in de war. Volgende week praten 180 wereldleiders in Den Haag over het klimaatprobleem. Het is van groot belang dat zij afspraken maken over hoe daadwerkelijk een halt toe te roepen aan klimaatverandering. Aan de vooravond van de VN-klimaatconferentie op zondag 12 november a.s. zullen de popgroepen Skik, Dilana Smith, IsOokSchitterend en the Nits hun stem verheffen tijdens een uniek popconcert op het Malieveld in Den Haag. Speciale gast is de band TeVaka uit Tuvalu, een eiland in de Stille Oceaan dat wordt bedreigd door zeespiegelstijging. De popartiesten willen met hun optreden op eigen wijze mee helpen klimaatverandering onder de aandacht te brengen van een breed publiek.

Handtekeningen
Belangstellenden voor de benefietconcerten wordt dit keer niet gevraagd om een kaart te kopen, maar om zelf iets te doen in het belang van het klimaat. Het Wereld Natuur Fonds, Greenpeace, Milieudefensie, Novib, het Rode Kruis en de Raad van Kerken voeren op dit moment onder het motto 'Climate Voice' campagne. Mensen worden wereldwijd gevraagd om hun stem te laten horen door het tekenen van een petitie op de speciale actie-website www.mailwimkok.nl. Via deze actiesite kunnen belangstellenden voor het speciale Climate Voice-concert een deelnameformulier downloaden. Door 25 mensen in je omgeving op dit formulier een handtekening te laten zetten voor de petitie gericht aan wereldleiders verwerf je gratis entree tot het muziekevenement op het Malieveld in Den Haag. Door ondertekening van de petitie maken mensen hun bezorgdheid om klimaatverandering kenbaar en roepen zij hun regeringsleiders op om van de VN-klimaattop in Den Haag een succes te maken. Tot nog toe zijn meer dan 26.700 mail-handtekeningen verzameld. Op 21 of 22 november zullen alle petities worden overhandigd aan de wereldleiders in Den Haag. De benefiet-concerten beginnen om 13.00 en 17.00 uur.

Meer informatie:
Marie-Christine Lanser-Reusken, persvoorlichter Wereld Natuur Fonds; tel: 030-6937374 of semafoon: 06-57650435 ; e

08 nov 00 10:06