Politiebericht Utrecht: district Rijn & Venen, 11.45 uur

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 12-11-2000

Politiebericht Utrecht: district Rijn & Venen, 11.45 uur
Snelheidscontroles

BREUKELEN/MONTFOORT/ZEGVELD Op zaterdag 11 november werden door de politie van district Rijn en Venen op diverse lokaties in verschillende gemeenten radarsnelheidscontroles uitgevoerd.

In Breukelen werd van tien tot elf uur in de ochtend gecontroleerd op de Straatweg. Tijdens de controle werden 265 voertuigen gecontroleerd. Van dit aantal bleken 26 bestuurders met hun voertuig te snel te hebben gereden. De hoogste snelheid bleek 76 km/h te zijn terwijl 50 km/h is toegestaan.

In Montfoort werd gecontroleerd op Willeskop rond het middaguur. Bij deze controle passeerden 334 bestuurders met hun voertuig de snelheidsapparatuur. 29 bestuurders bleken in overtreding te zijn. De hoogst gemeten snelheid was 93 km/h, terwijl ter plaatse 60 km/h is toegestaan.

In Zegveld werd gecontroleerd op de Hoofdweg. De controle vond in de middag plaats van half drie tot half vier. Bij deze controle werden 145 voertuigen gemeten. Hier bleken 8 bestuurders te snel te hebben gereden. De hoogst gemeten snelheid bleek hier 68 km/h te zijn. Op de Hoofdweg geldt een maximum snelheid van 50 km/h.