Lexmark kiest webMethods voor Ariba B2B Commerce Platform

Datum nieuwsfeit: 13-11-2000

Lexmark kiest webMethods voor naadloze businesss-to-business integratie met het Ariba B2B Commerce Platform

Lexmark bereikt B2B-doelen met webMethods: nauwere relaties met klanten, grotere zichtbaarheid voor productlijn en verbeterde operationele efficiency

Hilversum, 13 november 2000 - webMethods (Nasdaq: WEBM), toonaangevend leverancier van oplossingen voor business-to-business integratie (B2Bi), maakt vandaag bekend dat Lexmark International (NYSE: LXK), een snelgroeiende wereldwijde fabrikant van inkjet- en laserprinters en bijbehorende supplies voor zakelijk en thuisgebruik, webMethods B2B heeft geïmplementeerd om de integratie met het Ariba Commerce Services Network te realiseren, een onderdeel van Ariba's overkoepelende B2B Commerce Platform. Door webMethods B2B te gebruiken voor de verbinding met het Ariba B2B Commerce Platform, kunnen klanten van Lexmark printeroplossingen en supplies bestellen in een volledig geautomatiseerde en gepersonaliseerde on line omgeving.

Lexmark bouwt zijn e-commerce strategie verder uit door als leverancier gebruik te maken van het Ariba Commerce Services Network en webMethods B2B. De klanten van het bedrijf kunnen hierdoor profiteren van een aantal voordelen, zoals snellere bestellingen en leveringen, een vermindering van het aantal foutieve inkooporders en enorme besparingen in kosten en tijd. Door met het Ariba B2B Commerce Platform te integreren, kunnen klanten op efficiënte wijze gebruikmaken van de uitgebreide functionaliteit van Lexmark's winkelomgeving en ervaren ze bovendien een consistente en naadloze inkoopinterface en -proces.

"webMethods is verheugd een belangrijke bijdrage te leveren aan Lexmark's strategische business-to-business e-commerce initiatieven," zegt Charles Allen, medeoprichter en vice president Industry Solutions van webMethods. "Lexmark begrijpt dat om een hoge klantentevredenheid te realiseren, het bedrijf een gestandaardiseerde oplossing moet implementeren die zakelijke transacties volledig automatiseert. webMethods heeft Lexmark een veilige en snelle methode geleverd om dit te doen, en daarmee het bedrijf geholpen om de enorme voordelen van hun e-commerce initiatieven te realiseren."

webMethods' ondersteuning van cXML (Commerce XML) biedt leveranciers een veilige, betrouwbare en gegarandeerde verbinding met het Ariba B2B Commerce Platform, evenals naadloze transactie-integratie. Hierdoor kunnen bedrijven bedrijfskritische documenten zoals inkooporders en orderbevestigingen veilig via Internet routeren. Vooraanstaande wereldwijde top-2000-bedrijven, waaronder barnesandnoble.com, Dell, Herman Miller, Land's End, Staples.com en anderen, hebben webMethods gekozen om aan de groeiende vraag naar B2B-integratiestrategieën te voldoen. Deze strategieën moeten leveranciers in staat stellen om snel via het Ariba B2B Commerce Platform cXML-transacties te kunnen uitwisselen met zakelijke afnemers.

webMethods biedt een complete B2Bi-oplossing die bedrijven in staat stelt om op effectieve wijze hun e-commerce strategieën te realiseren. De webMethods-productreeks ondersteunt een brede reeks open standaarden en protocollen, zoals: XML, RosettaNet, ebXML, FpML, cXML, xCBL, OBI, OAG, ACORD, BizTalk framework en EDI. Door de ondersteuning van deze standaarden bieden webMethods-producten naadloze integratie, zowel binnen ondernemingen als via Internet naar handelsnetwerken en B2B-marktplaatsen.

Over webMethods

webMethods (Nasdaq: WEBM) is een toonaangevende leverancier van softwareoplossingen voor business-to-business integratie (B2Bi). Als het enige bedrijf dat zowel via Internet als in de gehele 'extended enterprise' naadloze B2Bi kan leveren, biedt webMethods aan wereldwijde top-2000-bedrijven en aan B2B-marktplaatsen een complete, end-to-end oplossing voor het integreren van klanten, leveranciers en partners tot een real-time handelsnetwerk en het verbeteren van de interne operationele efficiëntie. De productreeks van webMethods stelt bedrijven in staat om nieuwe bronnen van inkomsten te genereren, de banden met klanten te verstevigen, inefficiënties in de distributieketen substantieel te verminderen en de interne zakelijke processen te stroomlijnen.

webMethods is in 1996 opgericht en heeft haar hoofdkantoor in Fairfax, Virginia. Het bedrijf heeft vestigingen in de Verenigde Staten, Europa en Azië. De belangrijkste verticale markten voor webMethods zijn chemie, financiële dienstverlening, hightech fabricage en telecommunicatie. Het bedrijf bedient wereldwijd meer dan 500 klanten van wereldwijde top-2000-bedrijven zoals Citibank, Dell, Eastman Chemical Company, Fidelity Investments, Grainger, Motorola en Starbucks tot belangrijke B2B-marktplaatsen zoals ChemConnect,
e-STEEL en Ventro. Strategische partners van webMethods zijn onder andere Ariba, Commerce One, Deloitte Consulting, EDS, i2 Technologies, J.D. Edwards, KPMG, Microsoft, Oracle, SAP AG en Siebel. Meer informatie over het bedrijf is beschikbaar op www.webmethods.com

Over Lexmark International

Lexmark International is een toonaangevende wereldwijde ontwikkelaar, fabrikant en leverancier van printoplossingen, waaronder laser- en inkjetprinters en bijbehorende supplies voor zakelijk en thuisgebruik. Lexmark is opgericht in 1991 en heeft wereldwijd meer dan 11.000 mensen in dienst. Het bedrijf verkoopt haar producten en diensten in bijna 150 landen, en bezit verkoopkantoren en fabricagecentra op vijf continenten. Lexmark behaalde in 1999 een omzet van bijna 3,5 miljard dollar. Meer informatie is beschikbaar op www.lexmark.com.

Voor meer informatie:

webMethods, Jill Latta, marketing director EMEA,
telefoon: +31 (0)35 646 2627, e-mail: (jlatta@webmethods.com)

Footprint Marketing, Annemieke van Herk, public relations, telefoon: +31 (0)20 417 71 77, e-mail: (annemieke@footprint.nl)