Schuitema optimaliseert distributienetwerk

Persberichten menu

Schuitema optimaliseert distributienetwerk

Amersfoort, 13 november 2000

De directie van Schuitema, de organisatie achter C1000, heeft besloten haar distributienetwerk te optimaliseren door het sluiten van het regionale distributiecentrum te Heerenveen en door het openen van een nieuw landelijk distributiecentrum in Deventer voor artikelen met een klein volume, tabak en servicematerialen.

Distributiecentrum Deventer
Vanuit het distributiecentrum van Schuitema West te Woerden worden alle aangesloten supermarkten in de provincies Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht bevoorraad. Daarnaast worden vanuit dit DC te Woerden tabak, servicematerialen (verpakkingen, bedrijfskleding etc.) en klein volume artikelen zoals cosmetica via overslag gedistribueerd naar alle aangesloten supermarkten in Nederland. Door de verplaatsing van deze activiteiten naar Deventer ontstaat er meer ruimte in het DC te Woerden en kan de omzetgroei de komende jaren worden opgevangen. Gekozen is voor de locatie Deventer vanwege de centrale ligging en de relatief gunstige arbeidsmarkt. De verwachting is dat in maart 2001 gestart kan worden met de leveringen vanuit het DC Deventer.

Distributiecentrum Heerenveen
Vanuit de distributiecentra in Gieten en Heerenveen worden de supermarktondernemers in de drie noordelijke provincies bevoorraad. DC Heerenveen bevoorraadt met name de provincie Friesland met de productgroepen kruidenierswaren en aardappelen, groente en fruit. Alle overige productgroepen worden door Gieten middels overslag geleverd. Omdat Schuitema streeft naar grootschalige DC's van waaruit alle productgroepen kunnen worden beleverd, is besloten om het DC Heerenveen te sluiten en de activiteiten onder te brengen in het DC te Gieten. Om dit te kunnen realiseren is onlangs gestart met de uitbreiding van het DC te Gieten en de verwachting is dat, vanaf het eerste kwartaal van 2002, alle noordelijke provincies vanuit het grootschalige DC te Gieten worden bevoorraad.

De voorgenomen besluiten zijn voorgelegd aan de ondernemingsraden die hierover positief hebben geadviseerd. De overheveling van de activiteiten naar Gieten en Deventer heeft geen gedwongen ontslagen tot gevolg omdat voor alle betrokken medewerk(st)ers in principe passend werk voorhanden is in Deventer, Woerden en Gieten.

Voor meer informatie:

Dhr. K.J. van den Hoven