First Data zet digitale handtekeningen op chipkaarten

Datum nieuwsfeit: 13-11-2000
First Data gaat met UniCERT digitale handtekeningen op chipkaarten zetten

Amsterdam, 13 november - De leider in e-commerce en elektronisch betalen, First Data Corp. en Baltimore Technologies maakten vandaag bekend te gaan samenwerken om voor uitgevers van kaarten digitale handtekeningen te kunnen zetten op chipkaarten. Fisrt Data gaat het Baltimore UniCERT Certificaten Management Systeem gebruiken voor het uitgeven, onderhouden en valideren van certificaten op chipkaarten. Digitale certificaten betekenen een stap voorwaarts in het bewijzen van de echtheid van smart cards en het feit dat de kaart daadwerkelijk bij de transactie werd gebruikt.

"Verscheidene grote kaartuitgevers willen hun kaarthouders geruststellen als zij via het Web transacties uitvoeren", zei Ann Kennedy van First Data Corp. "Door de samenwerking met Baltimore Technologies kunnen we de infrastructuur voor informatie beveiliging bouwen, waarmee kaarthouders veilig van de voordelen van online transacties kunnen profiteren".

Baltimore UniCERT is een van de toonaangevende public key infrastructuren (PKI) in de wereld voor veeleisende beveiligingstoepassingen bij banken, overheden en e-commerce geworden. UniCERT is schaalbaar, flexibel, en gemakkelijk in het gebruik. De op standaards gebaseerde security tool kan worden gebruikt voor e-business via het Internet, Extranet en intranet.

First Data is de eerste in de VS die kaarten voor meervoudige toepassingen uitgeeft met gebruikmaking van Open Platform technologie, als onderdeel van de smart Visa introductie. De drie toepassingen Visa Smart Credit/Debit, loyalty/rewards en secure Web access, zitten in een Java 2.1, Open Platform Version 2.0 chip. De UniCERT technologie zorgt voor de veilige Web toegang.

First Data

De leider in e-commerce en elektronische betaaldiensten, bedient meer dan twee miljoen winkels, 1400 kaartuitgevers en miljoenen consumenten. Zij maken het particulieren en bedrijven makkelijker om sneller en veiliger goederen en diensten te kopen met nagenoeg ieder betaalmiddel. Het bedrijf heeft meer dan 29000 personeelsleden en levert allerhande diensten voor credit- en debet kaarten, kaarten met waardeopslag, verwerken transacties, bieden oplossingen voor handel via Internet, maken geld over en verwerken cheques. Daarnaast zijn via het Western Union® netwerk ongeveer 94000 agenten aangesloten met activiteiten in 185 landen en gebieden. Voor meer informatie: www.firstdata.com

Baltimore Technologies

Baltimore Technologies ontwikkelt en verkoopt producten en diensten waarmee bedrijven betrouwbare, veilige systemen kunnen ontwikkelen voor e-business, het Internet en mobiele handel. Het productenpakket omvat volledige PKI (public-key infrastructuren) systemen, oplossingen voor draadloze e-security, beveiliging van content (MIMEsweeper producten), beveiligingstoepassingen en apparatuur voor cryptografie. Baltimore Technologies verkoopt de producten en diensten direct en via het TrustedWorld partner programma, waarbij de in technologie leidende bedrijven van de wereld zijn aangesloten. Op het gebied van PKI technologie is Baltimore Technologies marktleider. Er werken meer dan 1000 mensen. Baltimore Technologies is genoteerd aan NASDAQ (BALT) en de London Stock Exchange (BLM).

Voor meer informatie over Baltimore Technologies: www.baltimore.com

Voor informatie nav dit persbericht:

Herma Volwater
Baltimore Technologies