SilverStream Software meldt recordomzet

Datum nieuwsfeit: 13-11-2000

SilverStream Software, Inc. meldt recordomzet van 23,5 miljoen dollar voor derde kwartaal 2000

Omzetgroei van 276% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Inkomsten uit licenties groeien sequentieel met 34%

BILLERICA, USA / HOOFDDORP, 13 november 2000 - SilverStream Software, Inc., (Nasdaq: SSSW), the eBusiness Platform Company, heeft vandaag een recordomzet bekendgemaakt van 23,5 miljoen dollar over het derde kwartaal (tot 30 september 2000).

De omzetgroei bedroeg 276% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar en 30% ten opzichte van het tweede kwartaal 2000. Licentie-inkomsten van 12,1 miljoen dollar betekenen een stijging van 245% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar en 34% ten opzichte van tweede kwartaal 2000. Het gecorrigeerde nettoverlies om uitgestelde vergoedingen en afschrijving van goodwill uit te sluiten, bedroeg (2,8) miljoen dollar ofwel (0,14 dollar) per aandeel. De resultaten derde kwartaal geven daarnaast belangrijke positieve trends weer. De omzet groeit: 1e kwartaal 13,0 miljoen dollar, 2e kwartaal 18,01 miljoen dollar, 3e kwartaal 23,5 miljoen dollar. De inkomsten uit licenties stijgen: 1e kwartaal 7,4 miljoen dollar, 2e kwartaal 9,01 miljoen dollar, 3e kwartaal 12,1 miljoen dollar. De gecorrigeerde verliezen dalen: 1e kwartaal 5,2 miljoen dollar, 2e kwartaal 3,98 miljoen dollar, 3e kwartaal 2,8 miljoen dollar.

Volledige eBusiness oplossingen
"Het derde kwartaal was een uitstekend kwartaal voor SilverStream Software", zegt Dave Litwack, president-directeur van SilverStream Software, Inc. "SilverStream profiteert van de verschuiving binnen de bedrijfstak van in eerste instantie simpele websites naar volledige eBusiness oplossingen, en van eigen technologieën naar industriële normen. Veel Global 2000-bedrijven hebben geworsteld met de ontwikkeling van hun eBusiness strategie. Ze gebruikten eerste-generatie handelsproducten met allerlei niet-standaard ad hoc oplossingen. Het op industrienormen gebaseerde SilverStream eBusiness Platform biedt een krachtige, uitbreidbare oplossing die aan de wensen van nu en in de toekomst kan voldoen."

Introductie nieuw platform en erkenning door industrie Op 17 juli 2000 maakte SilverStream de eerste leveringen van haar ePortal en xCommerce producten bekend. De twee nieuwe producten volgen op een nieuwe versie van de SilverStream applicatieserver (versie 3.5) die op 3 augustus 2000 bekend werd gemaakt, om samen het SilverStream eBusiness Platform te vormen. SilverStream werd op 13 september 2000 ook uitverkoren tot "Rising Star" bedrijf, als onderdeel van de "Fast 50 Rising Star" prijzen gesponsord door Deloitte & Touche. Elk jaar worden de prijzen uitgereikt aan succesvolle, snel groeiende technologiebedrijven.

Vooruitzichten
SilverStream mikt op een omzet over het vierde kwartaal 2000 van circa 26 miljoen dollar en op een omzet over het boekjaar 2001 van circa 120 miljoen dollar. Het bedrijf verwacht dat het gecorrigeerde bedrijfsverlies - het nettoverlies gecorrigeerd voor goodwill en uitgestelde vergoedingafschrijving - ongeveer 2,6 miljoen dollar zal bedragen over het vierde kwartaal 2000 en circa 3,0 miljoen dollar over het boekjaar 2001. We verwachten in het derde kwartaal van 2001 winstgevend te zijn. SilverStream verwacht dat haar goodwill en uitgestelde vergoedingafschrijvingen samen ongeveer 4,0 miljoen dollar zullen bedragen over het vierde kwartaal van 2000 en circa 16,0 miljoen dollar over het boekjaar 2001.

De gewogen gemiddelde uitstaande gewone aandelen zullen naar verwachting circa 20,4 miljoen dollar bedragen in het vierde kwartaal van 2000 en circa 20,5 miljoen dollar in het boekjaar 2001.

Over SilverStream Software
SilverStream Software, 'the eBusiness Platform Company', levert software en services die het mogelijk maken om eBusiness applicaties te ontwikkelen, te gebruiken en te beheren. SilverStream Software producten veranderen mee met de ontwikkelingen binnen Global 2000-bedrijven, zoals ARCO, Ameritech, Bell Atlantic, Chevron en de Chicago Stock Exchange. In Nederland worden SilverStream producten gebruikt door onder meer Amsterdam RAI, EuroClix, Gran Dorado Group, Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Universiteit Utrecht, Shell Services International, UPS en Philips Medical Systems Nederland.

SilverStream Software, http://www.silverstream.com is een beursgenoteerd bedrijf op de NASDAQ onder het symbool SSSW. Het hoofdkantoor bevindt zich in Billerica, Massachusetts. In Nederland heeft SilverStream Software een vestiging in Hoofddorp (http://www.silverstream.nl).

Voor meer informatie:
SilverStream, tel.: 023 564 99 56, contactpersoon: Richard McCarthy (mailto:rmccarthy@silverstream.com) of
Sterk Werk Communicatie, tel.: 010 4567849, contactpersoon: Wilbert Scheer, (mailto:wilbert.scheer@sterkwerk.nl)