ING Bank introduceert ING Bank Financials Fund

Bron: ING Groep
ING Groep

Amsterdam, 13 november 2000 ING Bank introduceert ING Bank Financials Fund
Beleggers kunnen vanaf vandaag, maandag 13 november, inschrijven op het ING Bank Financials Fund. Het fonds biedt beleggers de mogelijkheid te profiteren van de doorgaans goede resultaten van de financiële sector. Ontwikkelingen zoals internationalisering, de verdergaande privatisering van onder meer pensioenen en de structurele stijging van de spaar-, pensioen- en beleggingsmarkt maken dat de groeiverwachtingen voor de financiële sector in de komende jaren hooggespannen zijn.
Het ING Bank Financials Fund, dat wordt beheerd door ING Investment Management, belegt wereldwijd in financiële instellingen zoals banken, verzekeraars, vermogensbeheerders, investeringsmaatschappijen en creditcard organisaties. Enkele voorbeelden van bedrijven die mogelijk in de portefeuille van het fonds zouden kunnen worden opgenomen zijn Citigroup, Deutsche Bank, Morgan Stanley Dean Witter & Co en Fortis. De inschrijving begint op 13 november en sluit op 24 november 2000 om 15.00 uur. De introductieprijs bedraagt EUR 25. Het fonds wordt met ingang van 27 november 2000 genoteerd aan de Euronext Amsterdam Stock Market N.V.