Belgische jazzzangeres HildeVanhove geeft concert Heerlen

Datum nieuwsfeit: 13-11-2000

* Persbericht (13), Stichting Carnaval Du Jazz, vrijdag 3 november 2000 te Heerlen (NL) *

Belgische Jazzzangeres 1999 brengt uniek concert in Heerlen.

Mo13 Nov. HILDE VANHOVE Trio (B) Entrance Dfl. 15,-- (Hilde Vanhove - vocals, Pascal Michaux - piano, Jean-Louis Rassinfosse
- contrabas)

Het Hilde Vanhove trio brengt swing, bossa nova's, samba's, blues en eigen composities. Voorzien van frisse arrangementen. De Belgische Jazzzangeres Hilde Vanhove wordt begeleid door twee topklasse (Belgische) jazzmuzikanten met een uitstekende internationale reputatie. Hilde heeft een warm en uniek geluid. Haar ongecompliceerde stijl hoort ondubbelzinnig in de jazz thuis. Onlangs werd ze verkozen als 'beste Belgische jazz-zangeres van 1999'.
OVER HILDE
Hilde Vanhove studeerde eerst klassieke piano (ontving de regeringsmedaille in 1990) en daarna zang en lichte muziek aan het conservatorium van Maastricht (waar zij afstudeerde in '98). Ze bracht in 1987 haar eerste CD uit; de tweede in '98. Hilde werkt met verschillende jazzbands in België, Nederland, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg en Italië. Trad op met Michel Herr, Ed Tighpen, Jigg's Wiggham, Peter Hertmans, Lindsey Horner, Bruno Castellucci, John Engels, Ivan Paduart, Marc Mangen, Reggie Johnson, AL De Fino, Felix Simtaine, Werner Lauscher, Roger Vanhaverbeke, John Ward, Gianni Basso, enzovoorts.
OP PIANO
Haar pianist - Pascal Michaux - is eigenlijk multi-instrumentalist (klarinet, sax, piano, hammond, electrische bas en zang) en, volledig autodidact! Hij speelde met Michel Legrand, Art Farmer, Toots Thielemans, Johnny Griffin, Cleo Laine, Freddy Rottier, Deborah Brown,Katharina Valente, Bebby Bailey, Mark Murphy en tal van andere grote namen in de jazz. Hij schrijft ook arrangementen voor klassiek ballet en voor popsterren zoals Eros Ramazotti, Johnny Halliday en Mariah Carey. Pascal is gekend voor zijn swingende stijl (die doet denken aan de legendarische Oscar Peterson) en zijn 'sensitive accompaniment'.
HAAR BASSIST
Jean-Louis Rassinfosse behoort tot dè contrabassisten in de Belgische jazzscène. Al meer dan vijfentwintig jaar internationaal is hij actief. Hij is vermaard zijn typische sound en zijn melodieuse improvisaties. Hij werkte maar liefst tien jaar met de legendarische Chet Baker. Met wie hij zes ceedee's opnam en talloze tournees in Europa maakte. Verder met onder meer met Toots Thielemans, Philip Catherine, Michel Herr, Steve Houben, Charles Loos, Sadi, Bruno Castellucci en Jaques Pelzer. Begeleidde buitenlandse sterren zoals Philly Joe Jones, Clifford Jordan, Slide Hampton, Tete Monoliu, Charlie Mariano, Michel Petrucciani, Horace Parlan en Joe Henderson.
Kortom, Hilde brengt een easy programma met een topklasse ritmesectie, om je vingers bij af te likken. Een concert dat je niet mag missen!

ABOUT HILDE
Hilde Vanhove started her music education at the music school in Genk, at age 11. She finished solfege in 1978 and classical piano (government medal) in 1990. She completed her jazz vocal studies at the Conservatory of Maastricht in June 1997. She works with different types of jazz bands ranging from duet to big band. She performs in Belgium, Holland, France, Germany and Italy, and already worked with Michel Herr, Pascal Michaux, Frank Giebels, Peter Hertmans, Al De Fino, Joep Van Leeuwen, Jiggs Wigham, Reggie Johnson, Jean-Louis Rassinfosse, Sal La Rocca, John Peterson, Lindsay Horner, Henk Haverhoek, John Ward, Bruno Castellucci, Félix Simtaine, John Engels, Kurt Van Herk, Robert Jeanne, Nicolas Fissette and many others. Her repertoire ranges from swing to latin music, from dixieland and blues to bebop. Besides the standard repertoire she also surprises audiences with her sparkling originals. Hilde has a warm sound and a uncomplicated, unique personal singing style. Recently she was referred to as 'one of the best jazz singers Belgium has ever known' (Het Nieuwsblad) and she became 'the best Belgian jazz singer in 1999'! So meet her in our club the Monday the 13th of November at 21.00 hours.

Kaarten voor dit unieke concert kosten Hfl. 15,--, zijn via internet te reserveren: www.carnavaldujazz.com of telefonisch 045 - 571 41 21 bij voorzitter Marc Bosch.

Bijlage: portretfoto Hilde, foto Rassinfosse.

Méér foto's op aanvraag beschikbaar.

Ter info nog eens onze agenda:
6 Nov ! RON VAN STRATUM SEXTET (NL/B) 21.00 hours
13 Nov HILDE VANHOVE 3-o (B) 21.00 hours
Belgische jazz-zangeres '99, swing, bossa nova's en samba's met topmuzikanten.
20 Nov ! SCOTT HAMILTON & 3-o JOHAN CLEMENT 21.00 h 'The Perfect Mainstream Tenor Sound' met Frits Landesbergen en Timmermans.
27 Nov JOEP VAN LEEUWEN & JACK COENEN 21.00 h
Al twee keer op Jazzfestival in MONTREUX; standards en eigen composities.
4 Dec JÜRGEN FRIEDRICH 4-tet (D/F) 21.00 hours
'If Johannes Brahms would arise, he would appreciate his compositions'. 11 Dec ! MICHIEL BORSTLAP LiveLine (NL/USA) 21.00 h Featuring JIMMY HASLIP, Eric Vloeimans, Hans Eijkenaar and Jeroen de Rijk!
18 Dec ! MISS JAN HARRINGTON & JAN LULEY (USA/D) 21.00 h Jazz, Blues, Gospels and X-mass songs! Sang for Tutu in Oslo (Nobel Price).

* Einde Persbericht *

Neem voor méér informatie contact op met Carnaval Du Jazz-voorzitter Marc Bosch, +31 (0)45 - 571 41 21, of per Gsm +31 (0)6 50 50 20 22., email , Bongerd 30, 6411 JM Heerlen.