Vinden.nl integreert BTLookSmart Webdirectory

Datum nieuwsfeit: 14-11-2000

VINDEN.NL INTEGREERT BTLOOKSMART WEBDIRECTORY

Rijssen, 14 november 2000

Vinden.NL en BTLookSmart hebben een overeenkomst gesloten over het gebruik van de BTLookSmart webdirectory. Van de informatie kunnen binnenkort alle Vinden.NL bezoekers gebruik maken. Overeengekomen is dat BTLookSmart advertenties op de content van de webdirectory verkoopt en de opbrengsten hiervan deelt met Vinden.NL.

Als onderdeel van de overeenkomst is ook het gebruik van de Express Submit service via Vinden.NL opgenomen. Hiermee kunnen websites binnen vijf dagen na aanmelding worden beoordeeld voor opname in de directory database. Deze extra service is vanaf volgende maand beschikbaar zijn.

De BTLookSmart webdirectory is de met 50.000 unieke URL adressen de grootste en kwalitatief beste directory in Nederland. Sites die zich aanmelden worden bekeken door een redactie team van 6 personen en onder meer beoordeeld op content, schrijfkunde, taal en snelheid.

- ALGEMENE INFORMATIE -

BTLookSmart is een wereldwijd opererende joint venture van British Telecom (NASDAQ: BTY), de bekende telecommunicatieprovider die wereldwijd in 100 landen opereert, en LookSmart (NASDAQ: LOOK; ASX: LOK), 's werelds grootste zoek- en directoryservice op internet. BTLookSmart bewerkt en onderhoudt taalspecifieke en cultuurgevoelige webdirectory's in een database bestaande uit 2 miljoen URL's van hoge kwaliteit en brengt deze onder in 70.000 verschillende categorieën. Deze werkzaamheden worden uitgevoerd door een team van 200 editors, die ervoor zorgen dat de directory's altijd volledig up-to-date en relevant zijn. Klanten die gebruik willen maken van de diensten van BTLookSmart hebben de keuze uit twee modellen: licentie of consortium. BTLookSmart ondersteunt technologische vernieuwingen door de verdere ontwikkeling van het web, WAP, mobiel internet en breedband zoek- en directoryoplossingen voor ISP's, portals en mobiele internetbedrijven in meer dan 20 landen in Europa en Azië.

Vinden.NL is de meest gebruikte Meta-Zoekmachine van Nederland voor het nationaal en wereldwijd zoeken op internet. Wanneer een trefwoord wordt ingevoerd, worden de beste resultaten van diverse zoekmachines opgehaald. Via een geavanceerd selectiesysteem worden de resultaten gecombineerd en geanalyseerd. Overige diensten zijn onder meer Vinden.NL Live, waar de laatste zoekopdrachten van bezoekers te zien zijn, en het aanbieden van gratis internet. Partners van Vinden.NL zijn onder meer Scarlet Telecom, Ibazar, Scoot Nederland, Monsterboard.nl, Auto Trader en BTLookSmart. Voor meer informatie (

Noot voor redacties