One.Tel bellers immuun voor prijsverdubbeling telefooncellen

Datum nieuwsfeit: 14-11-2000
One.Tel bellers immuun voor
prijsverdubbeling telefooncellen

AMSTERDAM, dinsdag 14 november 2000 - Raymond Schrama, directeur van One.Tel Nederland vindt de verdubbeling van de tarieven voor gebruik van telefooncellen van KPN Telecom onredelijk en onnodig. Recentelijk heeft KPN Telecom de tarieven voor het telefoneren vanuit telefooncellen verdubbeld. Dat maakt bellen vanuit een cel beduidend duurder dan vanaf een 'vast' toestel. Zelfs bellen met een mobiele telefoon is goedkoper dan bellen vanuit een telefooncel.

One.Tel biedt een alternatief, de 'Home or Away Calling Card'. Hiermee kan niet alleen in het buitenland, maar ook vanuit telefooncellen van KPN Telecom tegen een zeer gunstig tarief worden getelefoneerd. Raymond Schrama: "Mensen die bewust geen mobiele telefoon willen, worden nu dubbel benadeeld. De kosten worden flink hoger én het aantal telefooncellen daalt sterk. Dat maakt onze 'Home or Away Calling Card' een ideale manier om lokatie onafhankelijk toch prijsbewust te telefoneren. Je kunt bellen waar en wanneer je wilt en je rekent achteraf af via een rekening die je van One.Tel ontvangt." Met de 'Home or Away Calling Card' kan vanaf elk toestel, dus ook vanuit telefooncellen, gebeld worden naar alle nummers in binnen- en buitenland. Ook bellen naar mobiele toestellen is geen enkel probleem. Aanmelden voor deze One. Tel 'calling card' is kostenloos. Raymond Schrama: " Andere aanbieders zijn recentelijk gestopt met het aanbieden van vergelijkbare telefoonkaarten. One.Tel weet dat er wel degelijk behoefte is aan dit product - zeker bij mensen die geen mobiele telefoon hebben en willen - en biedt dit dus vanzelfsprekend aan."

Over One.Tel Nederland

One.Tel Nederland is in december 1998 van start gegaan. Enige maanden daarvoor was One.Tel reeds begonnen met het ontwikkelen van activiteiten in Europa. Inmiddels werken in Nederland zo'n 262 mensen voor One.Tel en heeft het bedrijf samenwerkingsverbanden met onder meer GWK, Dixons en Kwantum. One.Tel Europa heeft meer dan 1 miljoen klanten (450.000 actieve bellers in Nederland). One.Tel Nederland registreert maandelijks meer dan 50.000 nieuwe klanten. In Europa is One.Tel actief in Nederland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Zwitersland en Duitsland. Kijk voor meer informatie op www.onetel.nl.

One.Tel Internationaal

One.Tel Limited is genoteerd aan de beurs van Australië (ASX) als ONE. One.Tel is een zeer competatief en winstgevend wereldwijd opererend telecombedrijf met meer dan 2 miljoen klanten. Het bedrijf staat stevig in de wereldwijde telecom markt, met vestigingen in Australië, Amsterdam, Londen, Zürich, Parijs, Frankfurt en Hong Kong. De diensten van One.Tel omvatten een GSM netwerk, nationaal en internationaal telefoonverkeer, internet en telefoonkaarten. One.Tel staat in Australië aan de beurs genoteerd. In februari 1999 injecteerden (gespreid over 3 jaar) News Corporation (NEWS) en Publishing and Broadcasting Limited (PBL) AUS$ 709 miljoen in One.Tel. In april en september 1999 tekende One.Tel contracten ter waarde van AUS$ 1.1 miljard met Lucent Technologies voor het nieuwe nationale GSM 1800 netwerk in Australië, dat sinds augustus van dit jaar daar landelijke dekking biedt. In verschillende landen is One.Tel ook actief als Internet Service Provider. Groot aandeelhouders zijn News Corporation (Rupert Murdoch) met 23,7% en PBL (Packer familie) met 24%. De overige aandelen zijn in handen van particulieren en de medewerkers van One.Tel.

--- Noot voor de redactie,

Noot voor redacties