Psychische vermoeidheid varieert sterk binnen bedrijf

Bron: Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek
Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek

Psychische vermoeidheid varieert sterk binnen bedrijf

Meer dan twintig procent van de Nederlandse werknemers is psychisch vermoeid door het werk. Tussen afdelingen van een bedrijf bestaan soms grote verschillen. Dat blijkt uit een grootschalig opgezet NWO-onderzoek uitgevoerd aan de Universiteit Maastricht.

Als onderdeel van het NWO-prioriteitsprogramma Psychische Vermoeidheid in de Arbeidssituatie voert de Universiteit Maastricht een grootschalige studie uit onder twaalfduizend werknemers uit 45 bedrijven en instellingen. De eerste resultaten bevestigen dat psychische vermoeidheid een veel voorkomende klacht is. Van de onderzochte werknemers is 22 procent aan te merken als psychisch vermoeid.

...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen