Jeugd, sport en leefbaarheid in Oss en Uden beter bekeken

Werkbezoek Oss en Uden
14 november 2000 PvdA

JEUGD, SPORT EN LEEFBAARHEID IN OSS EN UDEN BETER BEKEKEN

Op maandag 13 november 2000 brachten de Tweede Kamerleden Dick de Cloe, Desirée Duijkers en Usman Santi een werkbezoek aan twee gemeenten in Noord-Brabant.

s Ochtends bezocht de delegatie de gemeente Oss en liet zich daar uitgebreid informeren over het thema Veiligheid. Op het gemeentehuis ontvingen zij, uit handen van de burgemeester en de projectmedewerksters, het eindverslag van het project Youth at Risk. Vervolgens namen de kamerleden een kijkje achter de schermen en hekken van het stadion van TOP-Oss.

De middag werd in de gemeente Uden doorgebracht. Een rondrit gaf de delegatie de gelegenheid zowel het buitengebied als de meest recente nieuwbouwwijk te bekijken. In het buurtcentrum De Balans volgde een uitgebreide discussie over de manieren om allochtone inwoners aan het werk te helpen.

Tijdens de lunch kwamen wegen- en andere verkeerszaken aan bod door inleidingen van de burgemeester van Bernheze en de gedeputeerde Jan Boelhouwer.

Dick de Cloe (voorgrond) krijgt uitleg van burgemeester Wim Dijkstra (Oss) en districtschef Peter Verschuur (politie Maasland) over het hekwerk dat de openbare weg kan afsluiten. In de praktijk voldoet deze voorziening om groepen supporters gescheiden te houden. Desirée Duijkers (achtergrond) luistert naar Toon Jagers (bestuur TOP-Oss), die een vergelijkbaar verhaal vertelt, in gezelschap van Henny van Uden (wethouder Oss) en Ronny Verhagen (hoofd van de stewards van TOP-Oss).