Lanceringscampagne LetsBuyIt.com uitgeroepen tot succes

Amsterdam, 14 november 2000

Lanceringscampagne LetsBuyIt.com uitgeroepen tot succes

Online retailer en AMV.BBDO winnen prestigieuze Gouden Euro Effie Award

LetsBuyIt.com heeft vandaag aangekondigd Europa's meest prestigieuze reclame award te hebben gewonnen: De Euro Effie Award 2000. LetsBuyIt.com ontving de gouden award in de New Media / eCommerce categorie tijdens een ceremonie die gisteren in het Louvre in Parijs gehouden is. De Effie is erkenning voor voortdurend, markant adverteren, waarbij de zakelijke doelen niet uit het oog worden verloren. De campagne, gezamenlijk gecreëerd door LetsBuyIt.com en AMV.BBDO in Londen, won de award voor bewezen effectiviteit in 14 Europese landen.

Bundelen van de vraag
LetsBuyIt.com is Europa's marktleider in co-buying, en gebruikt het internet om de vraag van de consument naar merkartikelen en -diensten te bundelen. Naarmate het aantal mensen dat deelneemt aan een co-buy groeit, daalt de prijs. Terwijl LetsBuyIt.com een jaar geleden nog een vrijwel onbekend merk was, heeft het bedrijf op dit moment bijna één miljoen leden en is het een van Europa's meest succesvolle online bedrijven, getuige de net aangekondigde record omzet over het derde kwartaal.

De Mier

*Het merk LetsBuyIt.com is gebaseerd op een collectieve visie,* aldus Ernst Bökenkamp, Managing Director Benelux. *We hebben het idee van *De Mier* ontwikkeld omdat het een krachtig middel is ondersteunend aan het bouwen van het merk. Het is een universeel geaccepteerde metafoor voor 'samenwerken' en 'kracht door grote aantallen'. De mier is tevens een zeer effectief middel om ons co-buying concept en de voordelen die LetsBuyIt.com haar klanten biedt uit te leggen.*
Het idee van *De Mier*, dat door LetsBuyIt.com is bedacht, is verder ontwikkeld door AMV.BBDO, die de winnende pan-Europese campagne heeft gecreëerd.

Lancering in 14 landen

*De rol van AMV.BBDO was om een campagne te creëren die het co-buying concept uitlegde en consumenten uitdaagde naar de site te gaan om het zelf uit te proberen,* gaat Ernst Bökenkamp verder. *De uitdaging bestond uit de eis om het concept in 14 landen te lanceren binnen een periode van zes maanden. Weinig bedrijven hadden ooit een dergelijke taak op zich willen nemen, gezien de schaalgrootte en de vereiste snelheid. De resultaten van de campagne waren enorm en de winnende Gouden Euro Effie is een fantastische bevestiging van deze prestatie.*
Jury
De jury van de Effie's bestond uit senior executives uit de reclame en marketing wereld, vanuit heel Europa. Zij hebben de kandidaten beoordeeld op alle aspecten van een reclame campagne, inclusief planning, marktonderzoek, media, creatieve en management aspecten. Ze hebben tevens het partnership tussen bureau en cliënt in beschouwing genomen wanneer het gaat om de effectiviteit van de creatie, het management en het bouwen van een merk.

Over LetsBuyIt.com
LetsBuyIt.com (www.letsbuyit.com), sinds maart 2000 actief in Nederland, heeft een online omgeving gecreëerd waarin mensen door gezamenlijk in te kopen merkartikelen tegen een lage prijs kunnen kopen. LetsBuyIt.com is in 1999 in Zweden opgericht en is met 885.000 leden op dit moment actief in 14 Europese landen. LetsBuyIt.com is genoteerd aan de Frankfurt Stock Exchange, Neuer Markt Section.

-EINDE BERICHT-

Voor meer informatie: