Nieuwe Senter Monitor is uit

Senter

14 Nov 2000.

Nieuwe Monitor is uit

De nieuwe Monitor, het magazine voor relaties van Senter, is uit. In deze Monitor staat een bericht over de ´Wegwijzer Innovatie en industriële eigendomsrechten´. Deze wegwijzer geeft aan bij welke organisaties bedrijven in de verschillende fasen van hun innovatieproces terechtkunnen voor informatie en advies. Blijkbaar voorziet de brochure in een behoefte, want vele bedrijven hebben inmiddels een exemplaar aangevraagd!

In nummer 6 staat verder een overzicht van subsidies en kredieten van Senter voor ondernemingen en instellingen die actief zijn op het gebied van Life Sciences.

Martin den Harder van Senter vertelt over het financieel voordeel dat de nieuwe Senter-regeling Milieu-investeringsaftrek (MIA) betekent voor bedrijven die milieuvriendelijke investeringen doen. Dankzij de MIA kunnen ondernemers een percentage van de investeringskosten aftrekken van hun fiscale winst.

Het Brabantse bedrijf ASB Technologie legt uit hoe het met behulp van een BIT-subsidie samen met een Zuid-Afrikaans bedrijf een nieuw digitaal beveiligingssysteem heeft ontwikkeld. Het systeem belooft een succes te worden: multinationals in beveiligingsapparatuur hebben warme belangstelling getoond en de NS experimenteert met het systeem voor de bewaking van perrons.

Ten slotte bevat Monitor het laatste nieuws over Senter-regelingen, zoals de budgetverhoging voor de WBSO en de energie-investeringsaftrek (EIA), en aankondigingen van nationale en internationale evenementen die interessant zijn voor innovatieve ondernemers.