Overeenkomst ECDL en ECABO inzake Computer Rijbewijs

Datum nieuwsfeit: 14-11-2000

Nieuws - november 2000

Overeenkomst ECDL en ECABO

Op 14 november is de overeenkomst getekend tussen ECABO (Landelijk orgaan voor beroepsonderwijs voor de economisch-administratieve, ICT- en beveiligingsberoepen), Stichting Examenbank Administratie en Stichting ECDL Nederland. In deze overeenkomst is ondermeer opgenomen dat binnen de ICT-beroepskwalificaties van ECABO wordt verwezen naar de eindtermen van het Europees Computer Rijbewijs. Dit betekent dat leerlingen van een opleidingstraject gericht op een van deze ICT-beroepskwalificaties de gelegenheid krijgen ECDL-examens af te leggen. Ook voor de andere ECABO-beroepskwalificaties kan, in plaats van het examenonderdeel 'Geautomatiseerde informatievoorziening gebruik', het ECDL-examen worden afgelegd. In dat geval geldt een vrijstelling voor de betreffende deelkwalificatie. Het betreft hier een potentieel van 75.000 mbo-leerlingen