Samenwerking Telfort met Truck24

Visie & Missie

Kerngegevens

Telfort gaat unieke samenwerking aan met truckmanagementleverancier TRUCK24

Amsterdam, 14 november 2000 - TRUCK24, een Europese leverancier van op internet gebaseerde truckmanagementsystemen met de mogelijkheid tot persoonlijke communicatie, en Telfort hebben een overeenkomst afgesloten voor het tot stand komen van het spraak- en dataverkeer tussen transporteurs en vrachtwagenchauffeurs.

Voor de communicatie binnen Nederland tussen transporteur en chauffeur, en chauffeurs onderling, levert Telfort aan TRUCK24 de dienst Telfort Business Net voor haar innovatieve truckmanagement oplossing waarbij persoonlijke communicatie van groot belang is. Deze oplossing bestaat uit de TruckPad-hardware, die in de vrachtwagen wordt geïnstalleerd, en de Internet FleetExplorer, een webportal waarvoor transportbedrijven slechts een internetverbinding nodig hebben. Bovendien kunnen internationale transportbedrijven gebruikmaken van EuroOne Rate, een unieke Telfort-dienst met voor 16 Europese landen een aantrekkelijk vast tarief per minuut, voor zowel bellen als gebeld worden. Daarmee draagt Telfort bij aan de kostenreductie die voor veel transportbedrijven sinds de drastische stijging van dieselprijzen zo actueel is geworden.

Het concept van TRUCK24 is voorbereid op GPRS en UMTS, zodat straks ook breedbanddiensten via de TruckPad kunnen worden aangeboden. TRUCK24 richt zijn focus nu op Europa, maar wil in de nabije toekomst ook de Noord-Amerikaanse markt betreden met zijn concept.

"Telfort biedt niet alleen voor Nederland concurrerende tarieven, maar met name dankzij EuroOne Rate ook internationaal", aldus Andreas Spechtler, oprichters van TRUCK24. "Dat is zeer interessant, want daardoor kunnen wij onze Europese klanten een transparante kostenstructuur aanbieden. Bovendien is Telfort een aantrekkelijke partner omdat zij vooroploopt bij toekomstige ontwikkelingen zoals GPRS en UMTS."

"Het is Telfort een genoegen om samen te werken met een bedrijf dat een dergelijk uniek product op de markt brengt. Zeker de laagdrempeligheid en gebruiksvriendelijkheid van de TruckPad sluiten aan bij Telforts streven om mobiele communicatie zo vanzelfsprekend mogelijk te maken", aldus Michiel Eielts, Vice President Business Markt, van Telfort. "Ook het vooruitzicht van het aanbieden van breedbanddiensten via TruckPad spreekt Telfort zeer tot de verbeelding."

TRUCK24 biedt zijn klanten de keuze om de facturering uit te splitsen naar zakelijk gebruik en privégebruik. Teneinde het privégebruik van de trucker eenvoudig te kunnen doorbelasten, wordt hem automatisch een TRUCK24-creditcard (Visa) aangeboden.

Achtergrond informatie
De gebruiksvriendelijke en simpel in te bouwen TruckPad kan optioneel worden toegerust met GPS (Global Positioning System) en stelt transporteurs in staat hun vrachtwagencombinaties via het web te volgen en met hen te communiceren via gsm, sms en e-mail. Dankzij de webportal FleetExplorer hoeven transporteurs zelf geen dure software te installeren, net zomin als er upgrades noodzakelijk zijn. Het softwareonderhoud vindt centraal plaats op de TRUCK24 webservers, waarna de nieuwe functionaliteit via het internet beschikbaar wordt gesteld.

Tevens uniek aan de oplossing van TRUCK24 is dat deze wordt verhuurd in plaats van verkocht. Door het achterwege blijven van grote begininvesteringen is de toepassing toegankelijk voor het gros van Europese transportbedrijven. Hiermee is TRUCK24 de eerste Application Service Provider op het gebied van truck- en fleetmanagement.

TRUCK24
TRUCK24 is in 1999 opgericht. Vanuit vestigingsplaats München levert het bedrijf een Europees e-logistiek platform voor vrachtwagens en biedt het praktijkgerichte services aan transportondernemers, planners en vrachtwagenchauffeurs. Deze diensten zijn gebaseerd op standaarden als gsm, internet en standaardhardware. TRUCK24 maakt de vrachtwagen gereed voor e-logistiek. Met behulp van FleetExplorer beheert de planner zijn wagenpark uitsluitend door middel van sms en e-mail. De TruckPad in de vrachtwagen is een hoogwaardig technologisch product dat voor de chauffeur nog eenvoudiger is te bedienen dan een mobiele telefoon.

Telfort
Telfort is honderd procent eigendom van British Telecom. Het bedrijf is in Nederland aanbieder van nationale en internationale telecommunicatiediensten aan de zakelijke en consumentenmarkt. De 1900 Telfort-medewerkers stellen de klant in staat op vrijwel onbegrensde wijze en op uiteenlopende manieren spraak en data uit te wisselen. Deze uitwisseling maakt nieuwe transactievormen mogelijk en resulteert in een nieuwe
'e'-economie, waarin Telfort een prominente rol vertegenwoordigt. Onder haar klanten bevinden zich multinationals als de NS, ABN-AMRO, Unilever, Akzo Nobel, KPMG en BP. Inmiddels kozen al meer dan 750.000 particulieren voor de innovatieve producten en diensten van Telfort.

27-11-00

Adresgegevens Telfort