Gratis upgrade-periode voor realbasic 3.0 van start

Noadis

REALbasic productinformatie

REAL SOFTWARE KONDIGT GRATIS UPGRADE-PERIODE VOOR REALBASIC 3.0 AAN

Doetinchem / Venlo, 14 november 2000 - Noadis, distributeur van o.a. RagTime, TechTool Pro, Freeway, ConceptDraw en de spellen van Aspyr, maakt bekend dat iedereen die de volledige versie van REALbasic 2 Standaard of Pro na 1 november 2000 koopt, in aanmerking komt voor een gratis upgrade naar versie 3 wanneer die begin volgend jaar uitkomt.

"Vanwege de ondersteuning voor Mac OS X en andere fantastische nieuwe mogelijkheden worden de alfa-versies van REALbasic 3 al massaal gedownload", aldus Geoff Perlman, president en CEO van REAL Software. "Jammer genoeg, kunnen veel van deze gebruikers REALbasic alleen als demo gebruiken omdat ze het programma nog niet gekocht hebben. Wij willen ze stimuleren om nu REALbasic 2.1.2 te kopen en deze versie en de publieke alfa's en beta's te gebruiken en gratis de versie 3 te ontvangen wanneer die uitkomt."

Om haar klanten optimaal van dienst te zijn, heeft Noadis in overleg met REAL Software besloten de pakketten die vanaf heden uitgeleverd worden niet meer vergezeld te laten gaan van gedrukte boeken. De gratis upgrade naar versie 3 zal echter de complete documentatie met de nieuwste informatie bevatten. "Wij vonden dat we onze klanten daarmee beter bedienden, dan wanneer ze nu boeken voor versie 2.1 kregen en de upgrade alleen op cd zouden ontvangen," aldus Henk Hodiamont, een van de eigenaars van Noadis. "De gedrukte documentatie die ze nu zouden ontvangen, zou anders binnen drie maanden al verouderd zijn."

REALbasic is de objectgeoriënteerde visuele
BASIC-ontwikkelingsomgeving voor de Mac. Mensen die nog nooit hebben geprogrammeerd en die een eigen idee willen uitwerken of een probleem willen oplossen, ervaren programmeurs die hun productiviteit willen verbeteren, en iedereen daartussenin, zullen hun voordeel kunnen doen met REALbasic.

REALbasic 3 bouwt voort op de sterke basis van REALbasic 2, zal een groot aantal nieuwe en uitbreidingen van bestaande mogelijkheden kennen. Het belangrijkste hieronder zal zijn ondersteuning voor Mac OS X, het nieuwe besturingssysteem van Apple, inclusief toegang tot de Mac OS X UNIX "Shell". REALbasic 3 zal ook diverse verbeteringen van de interface kennen, o.a. in de code-editor, de debugger, het projectvenster, het online-naslagwerk, het Sprite Animation-systeem, en er wordt momenteel aan nog veel meer mogelijkheden gewerkt.

Voor de eindgebruiker is het zeker interessant om nu gebruik te maken van deze mogelijkheid omdat de prijzen met ingang van versie 3 aangepast zullen worden aan de sterk gestegen dollarkoers van de laatste maanden. Wie wacht tot versie 3 uit is, betaalt dan voor de standaardversie zo'n 100 gulden meer dan nu. Bij de Pro-versie is dat verschil nog groter.

REALbasic werkt op een Macintosh, PowerMacintosh of compatibele computer met een 68020-processor of hoger, 4,5 Mb RAM, systeem 7.6.1 of hoger en 150 Mb vrije ruimte op de harde schijf voor volledige installatie van de software, documentatie en voorbeelden.

De Standaard-versie kost nu nog NLG 300,-- en de Pro-versie NLG 675,--.

Genoemde prijzen zijn exclusief BTW.

REALbasic productinformatie