Webpromis lanceert versie 1.5 van Mediamine op IIB

Datum nieuwsfeit: 14-11-2000
Hasselt, 14 november 2000

WEBPROMIS LANCEERT VERSIE 1.5 VAN MEDIAMINE OP INTERNET IN BUSINESS

Softwarepakket voor contentbeheer en publishing is totaaloplossing voor marketeers

Op Internet in Business lanceert het Belgische bedrijf Webpromis (onderdeel van Ubimedia.com holding) de nieuwe versie van hun softwarepakket MediaMine, versie 1.5. is een applicatie die bedrijven in staat stelt content en marketingmaterialen op een centraal platform op te slaan, te beheren en van daaruit te publiceren naar verschillende mediakanalen; onder meer print en online. Versie 1.5 stelt marketeers van bedrijven, uitgevers, reclamebureau's en mediabureau's in staat op een dynamische manier optimaal om te gaan met hun content en kennis en deze in te zetten voor publicaties in print en online. Met deze versie kunnen MediaMine-gebruikers voor het eerst aan de slag met een standaardapplicatie.

Tot nu toe werden alle MediaMine-oplossingen bij Webpromis aangepast op maat van elke klant. MediaMine 1.5. voorziet een aantal standaard functionaliteiten, zodanig dat de klant met MediaMine nu als het ware out-of-the-box aan de slag kan: de funtionaliteiten kunnen naargelang de behoeften van de klant worden gemodelleerd, zonder dat hij daarvoor enige programmatiekennis van Java of XML nodig heeft.

In MediaMine kan een gebruiker teksten, illustraties, foto's en allerlei andere content centraal opslaan en op een dynamische manier beheren. Via een browser is alle content overal beschikbaar. Via templates in XSL en Quark kan deze content simultaan worden gebruikt voor het aanmaken van respectievelijk online én print publicaties. Dankzij de flexibiliteit van dit platform kunnen links tussen producten en bijbehorende content-elementen continu en gemakkelijk worden aangepast. Veranderingen in de database worden automatisch doorgevoerd in de diverse publicaties.

In MediaMine 1.5 kan de klant ook zijn eigen dynamische website aanmaken: templates zijn beschikbaar voor een standaard website met productinfo, press releases, FAQ, en nieuwsgroepen. Aanpassingen kunnen in html gebeuren en vereisen geen programmatiekennis. Webpromis stelt met MediaMine organisaties dus in staat om dynamisch aan webpublishing te doen. Ook voor het aanmaken van een print publicatie vanuit MediaMine zijn een aantal standaard templates in Quark voorzien.
Complexe projecten kunnen bij Webpromis (verder) worden uitgewerkt op maat van de klant. Hieruit zullen bijkomende standaardmodules voortvloeien die in volgende releases van MediaMine worden geïntegreerd. Zo lopen op dit moment pilootprojecten rond de integratie van de knowledge management software van Autonomy voor klanten als VIGC en Belga.

Voor bedrijven die hun business online willen brengen biedt dit pakket een tool om hun marketingelementen centraal op te slaan en van daaruit zowel online als in andere mediakanalen te publiceren. Opmerkelijk daarbij is de dynamiek van dit platform: wijzigingen aan elementen in de database (bijv. teksten, foto's of prijzen) worden automatisch toegepast op elk niveau waar dit element gebruikt wordt. Ook bestaande systemen en oplossingen van derde partijen kunnen dankzij de open architectuur van Java en XML gemakkelijk worden geïntegreerd.

Over Webpromis
Webpromis ging in 1997 als internetbedrijf van start en is gevestigd in Hasselt. De onderneming behoort tot de Ubimedia-holding, de joint venture tussen Ubizen en Concentra, en stelt 40 mensen tewerk. Webpromis ontwikkelt totaaloplossingen voor on-line beheer en publicatie van media- en marketingmateriaal, die volledig op XML en Java gebaseerd zijn. Voor meer informatie: www.webpromis.com.

Over Ubimedia.com
Begin 2000 richtten Ubizen and Concentra Holding de internet-holding Ubimedia.com op. Deze holding groepeert momenteel Webpromis, Synchronis, InSites, InTeach en MINEvision. Elk bedrijf is actief in specifieke niches zoals datamining, direct e-mail, education and training, content management, web development, customer support, web intelligence, online advertising, etc... De combinatie van expertise binnen de Ubimedia.com bedrijven biedt de markt en de klanten een 'full-service' diensten- en productenpropositie in het e-business domein.

--- Noot voor de redactie,

Noot voor redacties