Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

ATP Online en PCM Interactieve Media starten reisportal

Datum nieuwsfeit: 14-11-2000
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten

gezamenlijk persbericht van ATP ONLINE en PCM INTERACTIEVE MEDIA

GEZAMENLIJK PERSBERICHT VAN

ATP ONLINE EN PCM INTERACTIEVE MEDIA

ATP EN PCM STARTEN EEN REISPORTAL

Rozenburg, Amsterdam -

ATP Online, the Advanced Travel Partner en PCM Interactieve Media willen in het voorjaar van 2001 een reisportal lanceren. Daartoe hebben beide partijen een intentieverklaring ondertekend. Tegelijkertijd voeren beide partijen nog gesprekken met twee grote touroperators die eventueel ook zullen toetreden tot dit samenwerkingverband. Deze gesprekken zijn reeds in een vergevorderd stadium. In de combinatie van reiscontent, reisproducten en real-time boekingstechnologie zien de partners dé belangrijkste succesfactor van deze site. De samenwerking wordt ondergebracht in een aparte entiteit waarin de partners een gelijkwaardig belang nemen.

'Een betrouwbare adviseur die je in de reisstemming brengt en die je in een paar clicks op weg helpt'.

Dat is het uitgangspunt van de reisportal in wording.

De reisportal organiseert en presenteert een compleet aanbod van onafhankelijke en betrouwbare reisinformatie, producten en diensten. De huidige reisbranche biedt vaak een overload aan informatie. De reisportal moet zowel voor degene die opzoek is naar informatie ('de looker') als voor degene die gericht een reis wil boeken ('de booker'), een 'feest', een genoegen en een verlossing zijn om zich te oriënteren, te informeren, om te vergelijken en om uiteindelijk tot een beslissing en een boeking te komen.

Of het nu een stedentrip, pakketreis, zakenreis, huwelijksreis of een rugzakvakantie betreft, elk soort reiziger moet via deze portal op reis kunnen gaan. Dit betekent dat er op content- en productniveau ook samenwerkingen met derden aangegaan zullen worden. Echter, de kwaliteit en betrouwbaarheid zal in de selectie van het aanbod van content en producten niet uit het oog worden verloren.

De partners streven ernaar om samen een toonaangevende positie te verwerven op internet en verwachten een van de drie grote spelers in de Nederlandse online reismarkt te worden. In dit project bundelen de partners hun expertise.

ATP Online (www.atp.nl) is een Nederlandse reisonderneming die zowel de zakelijke als de consumentenmarkt bedient. Zij bezit niet alleen kennis en know how op het gebied van nieuwe intelligente en real time boekingstechnologie, maar loopt ook voorop in het toepassen van deze technologie in de huidige reisomgeving. Daarnaast biedt zij een breed aanbod van reisproducten en


-diensten, met name op het special interest-gebied.
PCM Interactieve Media, een werkmaatschappij van PCM Uitgevers, heeft op basis van haar sterke merken (www.boeknet.nl, www.clickwork.nl, www.ad.nl, www.nrc.nl, www.parool.nl, www.trouw.nl, www.volkskrant.nl) know how en kennis ten aanzien van het uitgeven en exploiteren van elektronische media. Zij zal voor een omvangrijk aanbod aan reis- en bestemmingsinformatie op de site zorgen in de vorm van onder meer reisgidsen, reisverhalen, reisrecensies en nieuws.

Ed Berrevoets, Directeur E-Commerce van ATP Online:

"De reisportal gaan wij opzetten vanuit een unieke samenwerking tussen partijen die ieder in hun eigen marktsegment bijzonder succesvol zijn gebleken. De individuele sterke punten van de partners zijn volledig complementair en versterken elkaar zodoende. Anders dan bij veel dot-com bedrijven wordt dit initiatief gevoed vanuit een nuchtere praktijkvisie. Ik ben bijzonder positief gestemd over dit initiatief, dat zonder enige twijfel toonaangevend voor de reisindustrie genoemd kan worden. ATP Online manifesteert zich hierdoor opnieuw als vooruitstrevende Travel and Technology company."

Marina D.J. Kooijmans, Directeur van PCM Interactieve Media:

"De reisportal vormt een unieke combinatie van reisverhalen, uitgebreide bestemmingsinformatie en de mogelijkheid om gelijk een ticket of een reis te boeken. Deze informatie, tips van derden, foto's, etc. kunnen de bezoeker helpen echt in een reisstemming komen. Het uitwisselen van informatie met anderen, bijvoorbeeld welk museum te bezoeken of welke wandelingen te maken, kan niet alleen voor veel voorpret zorgen, maar kan de bezoeker ook een eerder gemaakte reis opnieuw doen beleven. Voorbeelden te over waarmee de reisportal een eigen gids in reisland kan zijn. En, 'gemak dient de mens': je kunt via deze portal ook eenvoudig en snel boeken, wanneer en waar je maar wilt."

Noot voor redacties

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie