Perslunch inzake verkoopmethode bij Fusies en Overnames

Datum nieuwsfeit: 15-11-2000

Persbijeenkomst Deloitte & Touche Corporate Finance B.V.

Thema "Welke verkoopmethode te hanteren bij Fusies en Overnames?"

Woensdag 15 november 2000 organiseert Deloitte & Touche Corporate Finance een perslunch rondom het thema "Welke verkoopmethode te hanteren bij Fusies en Overnames?"

Fusies en overnames zijn heden ten dage vaak aan de orde. Wekelijks is er berichtgeving over aan -en verkopen van bedrijven of bedrijfsonderdelen. In ons verse geheugen staat de UMTS veiling nog gegrift. Had vooraf verwacht kunnen worden dat de veiling veel minder zou opbrengen dan door velen was ingeschat? Was deze veiling wel de beste verkoopmethode?

Kortom:
Voldoende reden voor Deloitte & Touche Corporate Finance om de processen bij fusies en overnames in kaart te brengen en in boekvorm te bundelen onder de titel "Verkoopmethoden Gemeten". Verschillende verkoopmethoden met voor en nadelen zijn onderzocht door middel van interviews en desk research. Ook is er een enquete gehouden onder 217 beursgenoteerde bedrijven. Vooral de controlled auction, een vorm van verkoop zoals toegepast bij de verkoop van de UMTS frequenties, zal uitgebreid aan bod komen. "Deze verkoopvorm is lang niet altijd de beste methode en kan zelfs tot grote teleurstellingen leiden voor de verkopende partij", aldus Maarten Vijverberg, managing partner van Deloitte & Touche Corporate Finance.

Tijdens de persbijeenkomst (lunch) wordt het onderzoek nader toegelicht en kunt u een exemplaar van het onderzoek in ontvangst nemen. Het spreekt voor zich dat u na afloop met zowel Frank de Lange (senior manager) als met Maarten Vijverberg individueel een gesprek kunt aangaan.

Datum : Woensdag 15 november 2000
Tijdstip : 12.00 tot 14.00 uur
Adres : Deloitte & Touche Corporate Finance B.V.
Kantoorgebouw Busitel II
Orlyplein 50