Politiebericht Utrecht: district Eemland zuid

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 15-11-2000

Politiebericht Utrecht: district Eemland zuid, 9.45 uur
Autogordelcontrole

AMERSFOORT Aan de Liendertseweg werd dinsdagmiddag tussen een en twee uur gecontroleerd op het dragen van de autogordel. Veertien bestuurders en/of hun bijrijders kregen een bekeuring voor het niet dragen van de gordel (90 gulden).

19-jarige jongen gewond bij aanrijding

AMERSFOORT - Op de Kattenbroekerweg raakte dinsdagmiddag omstreeks kwart voor zes een 19-jarige jongen uit Amersfoort gewond toen hij met zijn brommer frontaal op een auto botste.
De bestuurder van deze auto, een 54-jarige man uit Amersfoort, wilde vanaf de Kattenbroekerweg via een tussenweggetje de ventweg oprijden en raakte daar de bromfietser. De 19-jarige bestuurder werd naar het ziekenhuis overgebracht met een beenfractuur.

12-jarige jongen aangehouden op snorfiets

AMERSFOORT - Op de Ringweg Randenbroek werd dinsdagavond om half acht een 12-jarige jongen aangehouden die op een snorfiets reed. De wettelijke minimum leeftijd om een snorfiets te besturen is 16 jaar. De snorfiets bleek onverzekerd te zijn. De ouders van de Amersfoortse jongen zijn in kennis gesteld. Met een bekeuring van 120 gulden in zijn zak kon de jongen het bureau verlaten.