Siennax sluit overeenkomst met bbned voor breedband

Datum nieuwsfeit: 15-11-2000

Aan de redactie,

Siennax International B.V., de eerste Europese 'pure-play' Application Service

De gebruikers van Siennax' applicaties gaan door deze overeenkomst profiteren van snelle end-to-end verbindingen tussen hun werkplek en de applicatieserver van Siennax. Dit is met name van groot belang voor bedrijfskritische applicaties. Met de ADSL-diensten van bbned kan Siennax haar klanten een SLA (Service Level Agreement) aanbieden, waarin een bereikbaarheid van de gehuurde applicaties gegarandeerd wordt van 99,9%.

Uitgebreide informatie over de overeenkomst tussen Siennax en bbned vindt u in het bijgevoegde persbericht. Voor meer informatie of een persoonlijke toelichting van Siennax, kunt u contact opnemen met Nancy van Kuijk van Applied Communications. U vindt Siennax ook op Internet inBusiness in de RAI, standnummer 1114 in de Europahal.

Met vriendelijke groet,

Nancy van Kuijk
Applied Communications
Tel.: 020-5313700
e-mail: (nancy@appliedcom.com)

(See attached file: bbned FINAL.doc)

- PERSBERICHT -

Siennax en bbned sluiten overeenkomst SIENNAX GAAT ADSL DIENSTEN TOEVOEGEN AAN HAAR ASP AANBOD

Amsterdam, 15 november 2000 ? Siennax International B.V., de eerste Europese 'pure-play' Application Service Provider (ASP), heeft vandaag bekend gemaakt een wederzijdse reseller overeenkomst te gaan sluiten met bbned, een nieuwe leverancier van breedbanddiensten via ADSL in Nederland. Op basis van deze overeenkomst kan Siennax haar klanten vanaf begin 2001 betrouwbare ADSL verbindingen leveren. bbned is van plan de hosted applicaties van Siennax te gaan aanbieden als onderdeel van hun dienstverlening. De samenwerking tussen een breedbandleverancier en een ASP is uniek voor Nederland.

Herb Prooy, CEO en mede-oprichter van Siennax: "Uit de diverse connectiviteitsoplossingen richten wij ons in eerste instantie op ADSL omdat het een uitstekende prijs-prestatie verhouding heeft en snel geïmplementeerd kan worden. bbned is een jong en dynamisch bedrijf dat beschikt over een ADSL netwerk met een homogene technische infrastructuur, dat ultrasnel dataverkeer voor onze klanten mogelijk zal maken."

Hans Rietkerk, algemeen directeur van bbned: "Wij werken met diverse partners, zoals Cisco en KPMG, aan de ontwikkeling van een dienstenportfolio voor onze eindgebruikers dat naast hardware ook diverse andere diensten gaat omvatten. De samenwerking met Siennax biedt ons de gelegenheid een groot aantal hosted applicaties toe te voegen aan ons portfolio."

Over bbned
bbned is een nieuwe Nederlandse aanbieder van breedbanddiensten. bbned biedt via het bestaande telefoonnetwerk een complete portfolio breedbanddiensten aan internet service providers, telecombedrijven en grote ondernemingen. bbned wordt de eerste partij - na KPN ? die haar netwerk landelijk zal uitrollen. Initiatiefnemer Telecom Italia, één van de grootste leveranciers van datacommunicatie en mobiele telefonie in Europa investeert enkele honderden miljoenen guldens.

bbned maakt met behulp van DSL (digital subscriber line) de bestaande infrastructuur van koperlijnen geschikt voor ultrasnel dataverkeer. Anders dan haar concurrenten focust bbned zich volledig op breedband en volledig op de Nederlandse markt. bbned biedt haar klanten een continue breedbandverbinding tegen een vast tarief.
Met KPMG heeft bbned één van de meest geavanceerde systemen voor het aansluiten van klanten en customer care in Europa gebouwd. bbned is daardoor in staat om grote hoeveelheden klanten tegen lage kosten aan te sluiten op een betrouwbaar netwerk. Bovendien kunnen gebruikers via dit systeem op een eenvoudige manier nieuwe services op het netwerk in werking stellen.

Over Siennax International
Siennax is een snel groeiende pure-play Application Service Provider (ASP) met een duidelijke focus: consultancy, hosting van applicaties en het leveren van connectiviteitsdiensten aan zakelijke gebruikers op geografisch verspreide locaties. Het dienstenportfolio van Siennax reduceert de druk op IT resources door het vrijmaken van bestaand IT personeel en door onmiddellijke toegang te bieden tot de door Siennax opgebouwde kennis en ervaring. Voor de klanten betekent dit dat de noodzaak van het onderhouden van een ingewikkelde ICT-infrastructuur wegvalt, zodat zij zich kunnen concentreren op hun eigen kernactiviteiten.

Siennax' portfolio omvat beveiligde e-mail, intranet, extranet, e-commerce, e-learning, e-CRM, kennismanagement en documentmanagementapplicaties. Deze web-based applicaties zijn toegankelijk voor de klanten via het internet en via het Wireless Application Protocol (WAP). Siennax heeft partnerovereenkomsten met onder meer Microsoft, IBM/Lotus, Sun-Netscape, Oracle en Documentum. Voor meer informatie, zie www.siennax.nl.

Siennax is in 1998 opgericht en is een besloten vennootschap gefinancierd door de Nederlandse incubator Twinning en Prime Technology Ventures. Het hoofdkantoor van Siennax is gevestigd in Amstelveen. Siennax heeft daarnaast kantoren in Enschede en Eindhoven, en Duitse kantoren in Kassel en Hamburg, Duitsland.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Ari Dijkshoorn Nancy van Kuijk Siennax International Applied Communications Tel: 020 ? 547 8000 Tel: 020 - 531 3700 (ari.dijkshoorn@siennax.com) (nancy@appliedcom.com) www.siennax.com www.appliedcom.com