Vijf Volvos FH12 voor Har Vaessen Groep

BedrijfsautoRAI

15-11-00 14:00:00

Vijf Volvos FH12 voor Har Vaessen Groep

De Har Vaessen Groep in Swalmen is een successtory. In amper acht jaar tijd is een transportbedrijf, een expeditiebedrijf, een logistiekbedrijf, een 100 procent eigen vestiging in Oostenrijk en een douaneservice opgezet. Onlangs werden door Har Vaessen vijf Volvos FH12 in gebruik genomen. De trucks werden geleverd door Volvo dealer Nebim Limburg.

Vaessen heeft een kunststuk volbracht dat zijn weerga niet kent. Van eigen rijder tot transportondernemer. Van eenmanszaak tot een florerend bedrijf met 130 medewerkers. De grootste goederenstroom gaat vanuit Swalmen naar Oostenrijk. Dit betreft wekelijks 50 tot 60 vertrekken. Deze trucks moeten ook allemaal weer terug naar Nederland met retourvracht. Om dat op te lossen is Har Vaessen Transport Gmbh in Gunskirchen Oostenrijk opgericht. Dat is uitzonderlijk omdat het in Oostenrijk absoluut niet gewoon is dat buitenlandse firmas een vestiging openen. Het is een strategie die haar vruchten heeft afgeworpen. Op dit moment hebben we feitelijk meer vracht vanuit Oostenrijk dan omgekeerd.

Uitstekende kostprijs per kilometer
De trucks van het bedrijf zijn allemaal uitgerust met een black box en satellietcommunicatie. Har Vaessen: Voor mij geldt dat je alles perfect in orde moet hebben. Dat geldt naar de opdrachtgevers, maar ook naar bijvoorbeeld de chauffeurs. Goede communicatiemiddelen zijn daarin van groot belang. Iedereen ziet de grote voordelen in van deze middelen. Zo worden opdrachten en orders louter overgezonden. De communicatie moet goed zijn zonder misverstanden. Dat geldt ook voor het materiaal.
Wij kijken naar de kilometerkostprijs, die moet gunstig zijn. Daarnaast is de partnership & service dat een merk geeft van groot belang. De keuze voor de FH is op die drie factoren gebaseerd. Daarbij komt er ook nog eens de goede verstandhouding bij tussen de Har Vaessen Groep en de Volvo dealer Nebim Limburg.