NGI-themabijeenkomst Veilig Ontwerpen

Nederlands Genootschap voor Informatica

Vorige Overzicht Volgende Veilig Ontwerpen
met het NGI en adresgegevens Help functie

Deze activiteit, georganiseerd door Afd. Beveiliging vindt plaats op : Do 16-11-2000 19:00 tot 22:00

Beschrijving

Op 16 november 2000 organiseert de afdeling Beveiliging de thema bijeenkomst Veilig Ontwerpen.

Tijdens het ontwikkelproces van nieuwe ICT-systemen wordt er door de ontwikkelaars weinig aandacht geschonken aan de beveiliging. Het is mogelijk om veiliger systemen te bouwen door beveiliging te integreren in de realisatie van de primaire functionaliteit.

Dit is het thema van de eerste lezing:
Veilig ICT-producten ontwerpen
Safety first

Dr. Ir. O. Tettero is gepromoveerd aan de universiteit Twente. Bij het Telematica instituut te Enschede (1994-1998) heeft hij een deel van het onderzoek hiervoor uitgevoerd. Sinds 1998 is hij werkzaam als evaluator/adviseur bij TNO-FEL Information Security Evaluation Facility.

Hoe verkoop je veilig ontwerpen aan het management? De Code voor Informatiebeveiliging is algemeen geaccepteerd als standaard voor informatiebeveiliging en kan een hulpmiddel zijn om onder meer veilig ontwerpen te verkopen. Van de Code voor Informatiebeveiliging is 13 oktober jl. de nieuwe Nederlandse versie verschenen.

De tweede lezing gaat dieper in op:
De nieuwe Code voor Informatiebeveiliging
Hoe verkoop ik m aan de directie?

Ing. E.J. Oud CISA is senior consultant bij Getronics Business Continuity en houdt zich bezig met informatiebeveiligingsvraagstukken en implementatie van oplossingen.
Meer informatie over deze activiteit kunt u verkrijgen bij Robert VeenstraKosten:
Gratis voor leden van NGI Beveiliging en Beheer f. 25,-- voor niet-leden
Aanmelden via www.ngi.nl of (info.ngi@ngi.nl)

Lokatie
Zalencomplex Hoog Brabant, Radboudkwartier 23, Utrecht, tel.: 030-2331525