Politiebericht Utrecht: district Rijn & Venen

Datum nieuwsfeit: 16-11-2000

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 16-11-2000

Politiebericht Utrecht: district Rijn & Venen, 10.00 uur
Doorrijder meldt zich (zie persbericht d.d. 14-1-2000)

WOERDEN Op maandag 13 november werd een 24-jarige vrouw op de parkeerplaats voor haar woning aan de IJsseloord door een automobilist met lage snelheid aangereden, waarna deze automobilist wegreed.

N.a.v. van het lezen van het persbericht op de lokale Kabelkrant meldde de doorrijder zich op woensdag 15 november bij de politie. De man, 54 jaar oud en afkomstig uit Woerden, verklaarde dat bij het oprijden van de weg er plotseling een vrouw voor zijn auto stond, waardoor hij haar aanreed.

Doordat de vrouw na de aanrijding hevig stond te gebaren en te schelden, had de Woerdenaar het idee van `bekijk het even` en is rustig weggereden. Dit mede omdat naar zijn idee de vrouw in het geheel niet gewond was geraakt.

De man gaf toe fout te hebben gehandeld en dat hij nooit weg had moeten rijden. Vandaar dat hij zich nu alsnog meldde. De politie heeft zijn verklaring opgenomen.

Vrouw valt met fiets

WOERDEN Op woensdag 15 november is een vrouw op de Rijnstraat met haar fiets ten val gekomen en gewond geraakt.

Omstreeks 13.05 uur fietste een 68-jarige vrouw uit Woerden over de Rijnstraat, in de richting van het Kasteel. Op een gegeven moment raakte ze met haar stuur de buitenspiegel van een rechts geparkeerd staande auto. Ze raakte hierdoor de macht over haar stuur kwijt en reed tegen de rechterbuitenspiegel van een op dat moment op de rijbaan stilstaande automobilist. Ze viel vervolgens tegen de rechterzijde van deze auto en toen op straat.

De vrouw is met een pijnlijke linkerschouder per ambulance naar het Hofpoortziekenhuis vervoerd. De auto, bestuurd door een 47-jarige vrouw uit Groenekan, liep schade aan de rechterzijde op.

Verlichtingscontrole

BREUKELEN De politie heeft op woensdagavond een verlichtingscontrole gehouden.

8 automobilisten kregen een bekeuring voor het onnodig voeren van mistverlichting, 1 fietser voor het niet voeren van verlichting en eveneens 1 bromfietser voor hetzelfde feit.

Tevens werden nog bekeuringen uitgeschreven voor: het niet dragen van een helm (1), te hoge snelheid (1), geen 16 op de bromfiets (1) en de APV het nuttigen van alcoholhoudende drank op straat (1).

Alcohol(controle)

WOERDEN / WILNIS De politie heeft op donderdag 16 november een alcoholcontrole op het Geestdorp in Woerden gehouden.

Tussen 00.00 uur en 01.15 uur werden 49 bestuurders op het gebruik van alcohol gecontroleerd. Allen bliezen een P(rima).

Een bestuurder die op donderdag 16 november, omstreeks 01.40 uur, op de Dorpsstraat in Wilnis in strijd met een geslotenverklaring reed, werd door politiemensen gecontroleerd. Bij de blaastest blies de man een `A`, hetgeen betekent dat hij teveel had gedronken. De man, 20 jaar oud en afkomstig uit Vinkeveen, werd aangehouden en overgebracht naar het politiebureau.

Op het politiebureau blies de man 400 ug/l. (1,0 promille). Tegen hem is proces-verbaal opgemaakt en hij kreeg een rijverbod van 3 uur.