Scala versterkt management en stroomlijnt regio-activiteiten

Datum nieuwsfeit: 16-11-2000
Bron: Scala Business Solutions

Scala Versterkt Management Team en Stroomlijnt Regionale Activiteiten

Management team versterkt terwijl onderneming op schema ligt wat betreft herstel van operationele winstgevendheid

Amsterdam, 16 november 2000: Scala Business Solutions NV, een toonaangevende, wereldwijd opererende aanbieder van e-business management solutions (eBMS), heeft de uitbreiding aangekondigd van het managementteam met vier personen en de stroomlijning van regionale activiteiten. Deze stappen zijn gezet als onderdeel van de agressieve campagne om op operationeel niveau de winstgevendheid te herstellen in het vierde kwartaal van 2000. De maatregelen volgen op de bekendmaking vorige maand, dat aanzienlijke vooruitgang is behaald met het herstel van de operationele winst (zie persbericht dd 30 oktober 2000) dankzij de implementatie van het herstructurerings- en
kostenreductieprogramma, zoals aangekondigd in juli jl. (zie persbericht dd 12 juli 2000).

De vier benoemingen betreffen:

* Sergey Shvedov, Senior Vice President Research & Development (R&D), is verantwoordelijk voor de research- en ontwikkelingsorganisatie van Scala. Shvedov is sinds 1993 werkzaam voor Scala en heeft sindsdien verschillende functies bekleed in productontwikkeling, implementatie en consulting. Sinds 1996 werkt hij voor Scala R&D en is daar van groot belang geweest voor de ontwikkeling van Scala's belangrijkste producten.
* Erik Haas, Vice President Operations, heeft de verantwoordelijkheid op zich genomen van de Scala-organisatie in Noord-Amerika, gevestigd in Orlando, Florida, VS. Het afgelopen jaar was Haas verantwoordelijk voor de activiteiten in Latijns Amerika en de succesvolle integratie van deze belangrijke markt in de Amerikaanse Scala-organisatie. Erik Haas werkt inmiddels 12 jaar voor Scala, en heeft in meer dan 30 landen met Scala-klanten samengewerkt.

* Stephen Benford, Vice President Operations, is verantwoordelijk voor de activiteiten van Scala in geheel Centraal en Oostelijk Europa (CEE). Door samenvoeging van de voorheen noordelijke en zuidelijke europese regios (CEE North & CEE South), is er een Centraal Europese organisatie ontstaan, gevestigd in Budapest. Benford werkt sinds 1996 bij Scala en heeft met succes verscheidene managementfuncties vervuld in deze regio en in het Midden Oosten.

* Kevin Hurley, voormalig Vice President Operations voor de regio Noordelijk Europa, is benoemd tot Senior Vice President Operations van de Asia Pacific regio, gevestigd in Shanghai, China. Hurley, die sinds 1996 bij Scala werkzaam is, heeft brede management- en consultancy-ervaring in groeimarkten, hetgeen hem onmiddellijk van pas zal komen in zijn nieuwe functie.

"Ons doel om dit jaar op operationeel niveau de winstgevendheid te herstellen gaat samen met het samenbrengen van de juiste mix van senior managers en organisatiestructuur, hetgeen instrumenteel is voor het welslagen van onze strategie in 2001," verklaarde Mike Burdett, President. "Wij zijn ervan overtuigd dat deze vier cruciale benoemingen aanzienlijke waarde zullen toevoegen aan het versterkte management team dat wij dit jaar aan het formeren zijn. Ik feliciteer Sergey, Erik, Stephen and Kevin van harte met hun benoeming."

Scala kondigde tevens aan dat Bjorn Eriksson, sinds 1997 Chief Product Officer, de onderneming in november 2000 verlaat en zal terugtreden als lid van de Management Board. Als erkenning van de bijdrage die Eriksson aan Scala heeft geleverd, verklaarde Chris Houle, Chief Executive Officer: "In de afgelopen zes jaren heeft Bjorn een sleutelrol vervuld bij de ontwikkeling en introductie van onze unieke software toepassingen."

Profiel

Scala Business Solutions N.V. maakt wereldwijd zakendoen mogelijk door ondernemingen te voorzien van eerste klas e-business management solutions (eBMS) in combinatie met lokale en wereldwijde dienstverlening. Scala's klanten winnen aan concurrentiekracht doordat zij in staat worden gesteld informatie om te zetten in kennis en nieuwe technologie in een zakelijke voorsprong.

Scala Global Series, een pakket van volledig geïntegreerde eBMS software voor zakelijke bedrijfsvoering, is meertalig (meer dan 30 talen) en ontworpen voor het ondersteunen van alle valutaomrekeningen van internationaal werkende ondernemingen. Scala Global Series wordt wereldwijd in meer dan 60 landen verkocht, geïnstalleerd en ondersteund.

Scala's bekroonde e-commerce productenlijn, iScala Series, ondersteunt XML (extensible markup language) en WAP (wireless application protocol) toepassingen. Deze toepassingen zijn gebaseerd op Microsoft BizTalk framework, een knooppuntplatform voor een e-business structuur ten behoeve van het integreren van toepassingen en het regelen van zakelijke internetverkeer.

Scala Business Solutions noteert aan de Euronext Amsterdam effectenbeurs (symbool: SCA). De omzet over 1999 bedroeg USD 98,1 miljoen. Met kantoren in Europa, Noord-Amerika en het Verre Oosten en een aanvullend netwerk van partners in ruim 20 landen, bedient de onderneming haar klanten wereldwijd.

© Scala Business Solutions N.V., 2000. Alle rechten voorbehouden. Scala® is een geregistreerd handelsmerk. Overige handelsmerken en geregistreerde handelsmerken zijn eigendom van de desbetreffende eigenaren.

Contact:

Neville Hobson