Bekendste restaurantgids 'Lekker' op het internet

Datum nieuwsfeit: 16-11-2000
De levensgenieter gaat Lekker online
Service Pers BV bouwt samen met Explainer DC succesformule 'Lekker' uit naar Internet

Amsterdam, 16 november 2000 - Service Pers, onderdeel van Keesing International Publishers BV, heeft e-business bureau Explainer DC in de arm genomen om de bekendste restaurantgids van Nederland 'Lekker' op het Internet toegankelijk te maken voor de Nederlandse levensgenieter. Vanaf vandaag is de nieuwe site op www.lekker.nl bereikbaar.

"De website 'Lekker' is net als de restaurantgids 'Lekker' toonaangevend op het gebied van restaurant-recencies" belooft Elly Simonis, directeur van Service Pers alvast. Simonis: "We nemen het Internet als medium heel serieus en zijn ons bewust van de mogelijkheden die het Internet biedt om 'Lekker' echt interactief te maken. Op de site is up-to-date informatie te vinden over de top-500 restaurants van Nederland op basis van de beoordeling van onze onafhankelijke redactie. Vandaag is de 'Lekker'site live, tegelijk met de nieuwe restaurantgids.".

Zabeth van Veen-Haack van Explainer DC zegt over 'Lekker': "Lekker is natuurlijk een fantastisch merk om een interactieve invulling aan te geven. De site die wij voor Service Pers hebben ontwikkeld, zal de beleving van het merk zeker versterken. De site gaat uitgroeien tot een portal waar de levensgenieter, maar ook zakenmensen terecht kunnen voor hoogwaardige en relevante informatie over lekker eten en alles wat daarbij komt kijken".

Over 'Lekker'
Lekker is de beste restaurantgids van Nederland. Oók volgens NRC/Handelsblad. Lekker is goud waard voor iedereen die graag goed uit eten gaat. Lekker recenseert de beste 500 restaurants van ons land. Objectief en kritisch. Lekker oordeelt. Over de kwaliteit van het eten. Over de wijnkaart. Over de sfeer en de bediening. En over de prijs/kwaliteitsverhouding. In Lekker staat precies wat u in de geselecteerde restaurants mag verwachten. En Lekker maakt onderscheid. Tussen de Top 100-restaurants (in een spraakmakende ranglijst) en de overige aanbevolen adressen. Allemaal per provincie gerangschikt. In een aparte sectie worden de beste restaurants met een Oosterse keuken besproken. Bovendien staan in Lekker de nieuwste, veelbelovende adressen. Echte liefhebbers raadplegen éérst Lekker voor ze een tafel reserveren.

Over Service Pers B.V.
De restaurantgids Lekker en de internetsite Lekker Online worden uitgegeven door Uitgeverij Service Pers B.V. in Alkmaar. Deze uitgeverij maakt sinds zo 'n anderhalf jaar deel uit van de Special Interestdivisie binnen Keesing International Publishers B.V. Voor meer informatie over Service Pers kunt u contact opnemen met mevrouw Elly Simonis, directeur Service Pers. Telefoon: 072-5207500 of (info@servicepers.nl)

Over Keesing International Publishers BV
Onder het bestuur van de in Amsterdam gevestigde holding Keesing International Publishers biedt deze uitgeverijgroep in vele Europese landen een breed assortiment van gedrukte en elektronische publicaties aan, waarmee in verschillende marktsegmenten een sterke positie wordt ingenomen. Als familiebedrijf is Keesing een van de weinige, nog geheel zelfstandige uitgeverijen. Het is een hecht bedrijf, waarvan de meerderheid van de aandelen in handen is van een kleine groep. Een financieel solide en gezonde onderneming, die zijn behoefte aan groei en acquisities geheel uit eigen middelen financiert. In bijna 90 jaar is Keesing uitgegroeid tot een multinational met vestigingen in vijf Europese landen, 300 vaste medewerkers en een groot aantal freelancers, circa 200 titels en een jaaromzet van ca. f 130 miljoen.

Zie ook: www.keesing.nl

Over Explainer DC
Explainer DC is een bureau voor consultancy en creatie van e-business concepten. Explainer DC bestaat uit ruim 60 professionals die met de klant samenwerken in het benutten van nieuwe kansen. Explainer DC bezit de expertise om business te vertalen naar e-business en werkt of heeft gewerkt voor klanten als Vendex KBB, Elsevier, Intercard, Daimler-Chrysler, Ford Nederland, Keesing International Publishers, Roche, Bank of Scotland, Stichting SOA Bestrijding, VVD, RAI Group en NBLC.

Zie ook: www.explainerdc.com

Voor meer informatie (